Suzuki Celerio: Nástupca Alta a Splashu príde už na jeseň

Suzuki robí veľké upratovanie. Jeho dvaja zástupcovia v triede mini, hatchback Alto a minivan Splash, si totiž navzájom neustále liezli do kapusty. Japonská automobilka preto nahradí dva priemerne úspešné modely jediným.

18.02.2014 16:00
debata (2)
Suzuki Celerio má ponúknuť  rovnaký vnútorný... Foto: Suzuki
Suzuki Celerio Suzuki Celerio má ponúknuť rovnaký vnútorný priestor ako MPV Splash, kufor väčší ako Swift, no cenu na úrovni starého Alta.

Príchod novinky avizovalo Suzuki už koncom minulého roka, keď na výstave Motor Expo v Thajsku predstavilo koncept malého hatchbacku A:Wind. Dnes sa z neho vykľulo sériové Suzuki Celerio. Nový názov má demonštrovať, že nováčik štartuje novú kapitolu Suzuki v segmente A. Konkurovať bude Škode Citigo, Renaultu Twingo, Fiatu 500 či Fordu Ka.

Žiadne veľké prekvapenie sa nekoná. Celerio bude pomerne konvenčný mestský hatchback, ale s praktickou 5-dverovou karosériou, ktorá nie je v tejto triede vždy samozrejmosťou. Na dĺžku má 3 600, na šírku 1 600 a na výšku 1 560 mm. Znamená to, že Celerio je v porovnaní s Altom až o desať centimetrov dlhšie. Narástol aj rázvor náprav. Z pôvodných 2 360 na 2 435 mm, čo je o 75 viac.

Znamená to, že Celerio má dnes rázvor náprav na úrovni pôvodného Spalshu a podľa Suzuki má tiež ponúknuť porovnateľne priestranný interiér. K tomu však pridá batožinový priestor s objemom 235 litrov, ktorý deklasuje pôvodné Alto (+ 105 l) aj Splash (+ 55 l). A dokonca aj väčšie Suzuki Swift ( + 15 l). Cena má mať pritom bližšie k Altu, než relatívne drahému minivanu Splash.

Zákazníci by mali mať profit aj z nízkej spotreby paliva. Vďaka nasadeniu vysokopevnostnej ocele sa totiž podarilo udržať pohotovostnú hmotnosť Celeria na 810 kg. To je o 45 kg menej v porovnaní s Altom a až o 165 menej v porovnaní so Splashom. Svoj podiel na tom má aj ľahká pohonná jednotka – zatiaľ nešpecifikovaný litrový 3-valec.

Nové Suzuki Celerio vychádza z konceptu A:Wind,... Foto: Suzuki
Suzuki A:Wind Nové Suzuki Celerio vychádza z konceptu A:Wind, ktorý sa predstavil vlani v Thajsku. Na rozdiel od neho má však sériová verzia konvenčnejšiu prednú masku. Zachovala si však praktickú 5-dverovú karosériu.

Vychádzať však môžeme z indickej špecifikácie, kde má Celerio výkon 50 kW. To naznačuje, že pod kapotou použije Suzuki len mierne modernizovanú verziu súčasného agregátu K10 pre Alto. Väčšou technickou novinkou má byť preto automatizovaná prevodovka. Pravdepodobne pôjde s kontinuálnu „skriňu" CVT, ktorú ukázalo Suzuki už v koncepte A:Wind.

Presné špecifikácie európskej verzie prezradí Suzuki na marcovom autosalóne v Ženeve, kde bude mať Celerio premiéru. Na európsky trh sa chystá na jeseň a Suzuki očakáva, že na rozdiel od Alta a Splashu by malo oveľa viac prehovoriť do boja v triede malých mestských áut. Veď vlani predalo Suzuki v Európe len 15 573 kusov Alta a 13 954 kusov Splashu.

Nové Celerio sa bude vyrábať výlučne v Thajsku, tak ako Alto. Jeho príchod zároveň znamená ukončenie produkcie Suzuki Splash a jeho sesterského modelu Opel Agila v maďarskom Ostrihome. Táto továreň sa preorientuje výlučne na modely Swift a SX4.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Suzuki #Suzuki Celerio #celerio #Alto #Splash #Agila
Články podľa značiek