
Príchod nového veľkého kupé naznačil Mercedes-Benz už vlani na jeseň rovnomennou štúdiou S Coupé. Tá dala jasne na známosť, že pôvodnému CL v Stuttgarte odzvonilo. Podobne, ako to bolo pred pár rokmi s menším CLK, ktoré nahradil model E Coupé.
Novinka pochopiteľne vychádza z novej luxusnej limuzíny S a preberá všetky jej technické „vychytávky“ vrátane inteligentných asistenčných systémov či aktívneho podvozku Magic Body Control (MBC) so skenovaním povrchu vozovky. No S Coupé ide predsa len ešte ďalej. Podvozok dostal totiž funkciu nakláňania do zákrut. Vozidlo sa teda pri prejazde zákrutou správa podobne ako motocykel alebo motorový čln.
Naklonenie znižuje priečne zrýchlenie, zvyšuje stabilitu a jazdu robí oveľa pohodlnejšou. Systém tvoria štyri individuálne ovládané teleskopické vzpery vybavené hydraulickými valcami. V závislosti od polomeru zákruty a rýchlosti sa posúvajú pätky teleskopických vzpier, čím v zlomku sekundy vyvolajú požadovaný náklon. Karoséria je schopná nakloniť sa do zákruty v maximálnom uhle 2,5 stupňa.

Potrebné údaje získava podvozok pomocou stereokamery za čelným sklom, ktorá sníma oblúk cesty až na vzdialenosť 15 metrov, ale tiež z informácií z prídavného snímača priečneho zrýchlenia. Nakláňanie v zákrutách možno nastaviť do jedného z troch jazdných režimov, pričom je táto funkcia aktívna v rozsahu od 30 do 180 km/h.
Samotný dizajn je prakticky identický s jesennou štúdiou. S Coupé dokonca preberá aj prednú masku oživenú diamantovým efektom, ktorý už poznáme z malého kupé CLA. Diamanty Swarovski však nájdeme aj vo svetelnej technike. Každý z predných reflektorov obsahuje 47 kryštálov. Z toho 17 hranatých, ktoré tvoria denné svetlá a 30 kruhových pre funkciu smerových svetiel. Samozrejmosťou je plne automatické clonenie svetiel a sériovo dodávaná LED technológia.
V súlade s tradíciou je kupé vybavené bezrámovými oknami. Siluetu kabíny umocňuje aj absentujúci stredový stĺpik. Novinkou je štandardne dodávané panoramatické okno s plochou 1,32 m2, ktoré pokrýva až dve tretiny strechy. Vybavené je systémom Magic Sky Control so zatmievaním, ktoré ovláda vodič tlačidlom. V najvyššom stupni prepúšťa strecha len jedno percento denného svetla. K dispozícii je však aj vnútorná mechanická clona, ktorá zabezpečí ešte väčšiu izoláciu.

Čo sa týka rozmerov, nové S Coupé sa príliš nevzdialilo od svojho predchodcu. Karoséria je dlhá 5 027, široká 1 899 a vysoká 1 411 mm. To znamená, že S Coupé je o 68 mm kratšie, o deväť milimetrov nižšie, ale o 29 mm širšie ako pôvodné CL. To len prospieva jeho dynamickým proporciám, ktoré sú zvýraznené dlhou prednou kapotou, krátkym predným a dlhým zadným previsom, ale aj nízkou kabínou. Rázvor náprav sa medzigeneračne skrátil o 10 mm na konečných 2 945.
Interiér vychádza v mnohom z limuzíny S. Preto tu nájdeme obrovský TFT displeje nahrádzajúci klasický prístrojový panel aj najnovšie multimediálne rozhranie s rozmiestnením ovládacích prvkov identickým s triedou S. A to vrátane touch padu. Mercedes si však dal predsa len záležať na odlišnom stvárnení palubnej dosky a, najmä, stredovom tuneli, ktorý sa tiahne až k zadným sedadlám. Špecifický je aj skosený športový volant s kovovými ramenami, športové sedadlá a podávače bezpečnostných pásov, keďže sa ich ukotvenie presunulo zo sedadiel do skeletu karosérie.
Na luxuse sa naozaj nešetrilo. Pre S Coupé je k dispozícii napríklad balík Air-Balance na aromatizáciu a ionizáciu vzduchu, rovnako ako ojedinelé elektrické ohrievanie lakťových opierok. Priplatiť si môžete aj za predné sedadlá s masážnou funkciou Energizer inšpirovanou princípom masáže lávovými kameňmi.

V spolupráci so špecialistom na High-End ozvučovacie systémy, firmou Burmester, boli vyvinuté dva mimoriadne výkonné audiosystémy. Najväčšou novinkou je však farebný head-up displej s rozlíšením 480 × 240 pixelov, ktorý premieta údaje do zorného poľa vodiča s plochou 210 × 70 mm.
Samozrejmosťou je celý rad bezpečnostných systémov balíku Intelligent Drive. Napríklad brzda Pre-Safe s rozpoznávaním chodcov, asistent nočného videnia, aktívny asistent na udržiavanie v jazdnom pruhu, asistent svetiel, poloautomatické riadenie v kolónach, ale aj Collision Preventation Assist Plus, ktorý dokáže až do rýchlosti 105 km/h uskutočniť autonómne brzdenie s pomalšie idúcim alebo zastavujúcim vozidlom. Až do rýchlosti 50 km/h systém reaguje brzdením aj na stojace vozidlá.
Pri riziku zrážky zozadu dokáže Pre-Safe rozpoznať náraz a vozidlo za vami upozorniť aktivovaním výstražného svetelného signálu brzdových svetiel s vysokou frekvenciou. V prípade pretrvávajúceho nebezpečenstva zrážky systém zabrzdí stojace vozidlo ešte pred nárazom, čím sa minimalizuje riziko zranenia krčnej chrbtice.

Kariéru odštartuje S Coupé zatiaľ len s jediným motorom. Verzia S 500 Coupé dostane preplňovaný 4,7 litrový 8-valec twin-turbo s výkonom 355 kW a maximálnym krútiacim momentom 700 Nm. Vybrať si budete môcť klasický zadný náhon alebo štvorkolku 4Matic. Viac však Mercedes neprezradil, takže môžeme len hádať, že motor bude spojený so 7-stupňovou prevodovkou 7G-Tronic. Je však možné, že „ticho“ v tlačovej správe, týkajúce sa sprevodovania, je avízom príchodu nového 9-stupňového automatu, ktorý sa už dostal napríklad do menšieho éčka.
Akcelerácia na stovku by nemala v tomto prípade trvať dlhšie ako päť sekúnd. V každom prípade sľubuje Mercedes-Benz nezabudnuteľný akustický zážitok. Nové veľké kupé je totiž na rozdiel od vlajkovej lode S vybavené aktívnym rezonátorom. V priečne uloženom prídavnom tlmiči výfukovej sústavy sa totiž nachádzajú dve klapky, ktoré sa v závislosti od otáčok motora pneumaticky otvárajú a zatvárajú. To má posilniť najmä nízkofrekvenčné zvukové spektrum, ktoré sa stará o sýtejší športový zvuk.
Podľa neoficiálnych informácií môžeme neskôr očakávať verziu S 600 Coupé s nedávno modernizovaným 6-litrovým 12-valcom s výkonom zvýšeným na 390 kW. Pohon 4Matic je otázny, keďže ho zatiaľ s týmto motorom neponúka ani trieda S. Určite ho však nájdeme v pripravovanej športovej modifikácii 65 AMG.
