Nový agregát s označením 1,2 THP vychádza z už známeho trojvalca 1,2 VTi, ktorý Peugeot používa napríklad v modeloch 208, 2008, ale aj v novej tristoosmičke. Pre potreby prepĺňania však prešiel hĺbkovou revíziou, čo naznačuje nielen 121 registrovaných patentov, ale aj skutočnosť, že s atmosférickou verziou má spoločných menej ako polovicu komponentov (40 %).
Motor má objem 1,2 litra, priame vstrekovanie paliva pod tlakom 200 barov a štvorventilový rozvod. Nová generácia turbodúchadla pracuje pri otáčkach až 250 000 za minútu. Agregát ponúka 96 kW, pričom dosahuje maximálny krútiaci moment 230 Nm.
To je neporovnateľne lepší výsledok, ako dosahuje konkurenčný litrový EcoBoost od Fordu (92 kW, 170 Nm), ale tiež viac, ako zvláda štvorvalec 1,2 TCe od Renaultu (85 kW, 190 Nm). Až 95 % maxima krútiaceho momentu je pritom k dispozícii už do 1¤500 otáčok a nepoľavuje až do 3 500 otáčok za minútu. Spotreba v porovnaní s väčším preplňovaným motorom 1,6 THP, ktorý nahradí, má pritom aj vďaka sériovému stop-štart systému klesnúť o výrazných 21 %. Neskôr Peugeot chystá slabšiu modifikáciu s výkonom 81 kW a krútiacim momentom 205 Nm.
Nový agregát bude v základnej verzii spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Ďalšie podrobnosti prezradí PSA až na autosalóne v Ženeve, kde bude mať nová pohonná jednotka svetovú premiéru. V skutočnosti sa však už nový motor dávno vyrába. Jeho produkciu odštartoval koncern koncom minulého roka vo francúzskom závode Douvrin, do ktorého investoval 438 miliónov eur.
Ročná kapacita 320 000 kusov má pokryť potreby automobilky Peugeot aj Citroën. V prvej vlne zamieri 1,2 e-THP pod kapoty Peugeotu 308 a Citroënu C4. Peugeot 308 by s ním mal dosiahnuť spotrebu pod päť litrov benzínu na 100 km a tiež excelentnú pružnosť. Peugeot však udáva zatiaľ len zrýchlenie z 80 na 120 km/h na piatom prevodovom stupni, ktoré nemá trvať dlhšie ako 12,8 sekundy. Spotreba slabšej verzie by mala byť podľa neoficiálnych informácií dokonca len 4,25 litra paliva.
Neskôr sa škála modelov osadených novým agregátom podstatne rozšíri. Počíta sa s ním totiž aj v modeloch Peugeot 208, 2008, Citroën C3, DS3 a dokonca vo veľkých limuzínach Peugeot 508 a Citroën C5. To koncernu PSA pomôže opäť znížiť flotilovú produkciu CO2. , ktorá je v súčasnosti na hodnote 115,2 g/km.