Rozlúštiť názov nie je ťažké. Číslica označuje výkon motora v konských silách a písmeno S znamená Sport. A môžete si byť istí, že novinka Wokingu bude poriadne ostrým náradím. Autorsky vyvinutý vidlicový osemvalec s dvojicou turbodúchadiel sa totiž posilnil vďaka zvýšeniu prepĺňacieho tlaku zo 460 až na 478 kilowattov.
Bohužiaľ, bližšie parametre si McLaren zatiaľ necháva pre seba. No sľubuje, že 650S porazí v zrýchlení MP4–12C viac, než napovedá výkonový prírastok. A to už je čo povedať, pretože „bežná sériovka“ to už dnes zvládne za 3,1 sekundy. Len pre zaujímavosť, Ferrari 458 Speciale šprintuje na stovku za rovné tri sekundy. A to nie je rozdiel, ktorý by šesťstopäťdesiatka nevedela dohnať.
Zlepšená dynamika si vyžiadala celý rad exteriérových úprav. Tie sú čiastočne inšpirované hyperšportom P1. McLaren 650S dostal napríklad nový predný spojler zvyšujúci prítlak pri vysokých rýchlostiach, nové LED svetlá, ale aj zväčšené jednodielne sacie otvory po bokoch karosérie, ktoré privádzajú vzduch k osemvalcovej strojovni. Prepracovaná je vlastne celá aerodynamika vrátane aktívnych aerodynamických klapiek Airbrake. Takže v porovnaní s MP4–12C produkuje karoséria pri rýchlosti 240 km/h o 21 % vyšší prítlak.
Zmenám sa nevyhol ani podvozok s adaptívnymi tlmičmi PCC, ktoré umožňujú nastavenie v troch režimoch – Normal, Sport a Track. Zvlášť v režime Sport je cítiť odlišné kalibrovanie. Špeciálne disky kolies sú obuté pneumatikami Pirelli P Zero Corsa MK1, vyvinutými v spolupráci McLarenu a Pirelli. McLaren 650S sa predstaví na marcovom autosalóne v Ženeve, kde britská automobilka prezradí ďalšie podrobnosti. Dostupný bude, podobne ako MP4–12C, v uzavretej verzii kupé, ale aj ako Spider so skladacou pevnou strechou.