Rodina maloobjemových preplňovaných motorov z Russelsheimu sa rozrastá. Po motore 1,6 SIDI prichádza na rad menšia 3-valcová verzia s objemom jedného litra. Tá nahradí v ponuke atmosférické agregáty 1,4 či 1,6 Ecotec. Práve Opel ADAM sa stane vstupnou bránou novinky do reality. Vyrábať sa bude v dvoch výkonových verziách 66 alebo 88 kW a spoločným krútiacim momentom 166 Nm. Vďaka tomu, že bol vyvinutý na čistom hárku papiera, dokázali vraj konštruktéri odstrániť najväčšie neduhy trojvalcovej konštrukcie – nevyvážený chod a charakteristický zvuk.
Blok motora z vysokotlakového hliníkového odliatku je konštruovaný tak, aby znižoval vyžarovanie hluku a súčasne aj hmotnosť. Vysokotlakové vedenia paliva a injektory sú izolované od hlavy valcov, aby sa minimalizoval prenos pulzácií,. Palivové čerpadlo a potrubia paliva majú akustický kryt. Ďalším prvkom k zníženiu vibrácií je reťazou poháňaný vyvažovací hriadeľ umiestnený v olejovej vani. Otáča sa rovnakými otáčkami ako kľukový hriadeľ, no opačnou orientáciou. Ďalšie opatrenia pre zníženie hlučnosti zahŕňajú akusticky optimalizované veko hlavy valcov, nasávacieho potrubia a uložení vačkových hriadeľov. Izoláciu kľukového hriadeľa zabezpečujú liatinové vložky hlavných ložísk.
Opel tvrdí, že nový motor 1.0 Ecotec Direct Injection Turbo je nielen kultivovanejší ako ostatné trojvalcové motory, ale aj tichší ako mnohé štvorvalcové agregáty. Pri porovnávacom testovaní s naplno otvorenou škrtiacou klapkou má nový motor nižšiu hladinu hluku v celom rozsahu otáčok ako podobne výkonné atmosférické benzínové motory s objemom 1,6 litra. Súťažiť s nimi však môže aj parametrami. A to nielen výkonom. V Adame dosahujú obe verzie maximálny krútiaci moment 166 Nm už pri 1 800 otáčkach čo je takmer o 30 % viac, ako majú atmosférické jednašestky.
Na rýchlom nástupe efektu turba sa podieľa malé a ľahké vodou chladené turbodúchadlo priskrutkované k zbernému výfukovému potrubiu integrovanému do hlavy valcov. O priame vstrekovanie paliva sa starajú šesťotvorové injektory. Variabilné časovanie ventilov optimalizuje výmenu plynov. K zníženiu spotreby paliva prispieva aj dvojstupňové olejové čerpadlo a vypínateľné vodné čerpadlo, ktoré skracuje čas zahriata motora. O ekonomiku prevádzky sa postará aj štandardná 6-stupňová manuálna prevodovka s hmotnosťou len 37 kg, čo je 30 % menej ako v minulosti.
Výsledkom je priemerná spotreba Adama na úrovni len 4,3 litra benzínu na 100 km. Výroba Adama 1,0 SIDI odštartuje v lete. Takže Opel si necháva ešte dosť času na zverejnenie dynamických parametrov.