Ford Focus 2014: Nový dizajn a spotreba nižšia až o 19 %

Po troch rokoch pristúpil Ford k rozsiahlej modernizácii svojho bestselleru. Dotkla sa nielen dizajnu a elektroniky, ale aj pohonných jednotiek. Focus bude napríklad prvým európskym Fordom s novým benzínovým agregátom 1,5 EcoBoost.

26.02.2014 06:00
debata (27)
Podľa vzoru novej Fiesty a Mondea dostane aj... Foto: Ford
Ford Focus 2014 Podľa vzoru novej Fiesty a Mondea dostane aj Focus „astonovskú“ prednú masku. Nové sú aj svetlá, nárazníky či kapota.

Focus je najpredávanejším Fordom a podľa posledných štatistík v súčasnosti aj najpredávanejším osobným autom na svete. Len vlani sa preň rozhodlo približne 1,1 milióna zákazníkov. Udržať pozíciu sa pokúsi jeho modernizovaná verzia, ktorá sa dostane na európsky trh v druhej polovici roka a ktorá prináša množstvo európskych technologických premiér Fordu.

Dizajnom sa Focus priblížil svojim novším súrodencom. Jednotná štylistická stratégia One Ford, inšpirovaná vynovenou Fiestou a tiež novým Mondeom, ktoré sa bohužiaľ v Európe nepredáva, mu priniesla novú charakteristickú prednú masku a štíhlejšiu stavbu reflektorov. Nové sú aj nárazníky, predné hmlové svetlá a predná kapota. Vzadu nájdeme užšie združené svetlá. Facelift uzatvára ponuka nových farieb karosérie Deep Impact Blue a Glace Blue.

Vzadu sú najväčšou zmenou štíhlejšie združené... Foto: Ford
Ford Focus 2014 Vzadu sú najväčšou zmenou štíhlejšie združené svetlá.

Presné rozmery Ford nezverejnil, ale tvrdí, že nový Focus je o čosi širší a nižší. To, čo nevidieť, je vystužená predná časť karosérie, ktorá má priniesť nielen viac bezpečnosti, ale aj lepšie jazdné vlastnosti. Interiér prináša výraznú redukciu ovládacích prvkov. Ako inak, pomocou nasadenia v USA už známej druhej generácie rozhrania Sync 2 s 8-palcovým dotykovým displejom.

Novinkou je najmä rozšírené hlasové ovládanie, ktorému stačia jednoduché povely. Vetou „Som hladný“ tak napríklad vyvoláte na displeji sieť najbližších stravovacích zariadení. Hlasové ovládanie tiež uľahčuje prístup k hudbe, klimatizácii, komunikácii a funkciám pripojených smartfónov. Po prvýkrát poskytuje navigácia systému Sync 3D zobrazenie diaľničných križovatiek.

Spolu s hatchbackom sa predstaví aj... Foto: Ford
Ford Focus 2014 Spolu s hatchbackom sa predstaví aj modernizované kombi s nezmeneným objemom batožinového priestoru od 490 do 1 515 litrov.

Posádka tiež ocení viac odkladacích priestorov. V stredovom tuneli pribudli napríklad držiaky na litrovú fľašu a 0,4-litrový pohár. Nová je aj posuvná lakťová opierka vodiča. Viac komfortu zabezpečí lepšie odhlučnenie kabíny. Podieľajú sa na ňom hrubšie podlahové textílie, ale tiež hrubšie bočné okná a izolácia motorového priestoru. Pocit kvality zvyšujú poťahové materiály z čierneho saténu a chrómové dekorácie.

V bezpečnosti ide Ford nad rámec triedy. Najmä vďaka novým asistenčným pomocníkom. Systém Active City Stop na predchádzanie kolíziám v mestskej premávke pracuje teraz až do rýchlosti 50 km/h, čím sa hranica zvýšila o 20 km/h. Nad touto hranicou preberá zodpovednosť za zmiernenie kolízií systém Pre-Collision Assist, ktorý aktivuje brzdy pri nebezpečnom priblížení, a to aj vtedy, ak nie je zapnutý radarový tempomat s nastaviteľným odstupom od vpredu idúceho vozidla.

Hlavnou zmenou v interiéri je multimediálne... Foto: Ford
Ford Focus 2014 Hlavnou zmenou v interiéri je multimediálne rozhranie Ford Sync 2 s hlasovým ovládaním, ktoré výrazne zredukovalo počet klasických ovládacích prvkov.

Ford popracoval aj na zdokonalení parkovacieho asistentu. Nová generácia Active Park Assist vie odteraz vďaka dvom prídavným senzorom parkovať aj priečne. Navyše pomáha vodičovi aj s vyparkovaním z parkovacieho miesta a upozorní ho na prípadnú kolíziu s vozidlom, ktoré by pri tomto manévri križovalo jeho dráhu. Cross Traffic Aletr má dosah 40 metrov a pri zistení rizika vydá tri zvukové signály. K bezpečnosti prispievajú aj modernizované bi-xenónové svetlá so siedmimi režimami činnosti.

Spolu s vynoveným Focusom príde do Európy po prvý raz nový úsporný benzínový 4-valec 1,5 EcoBoost s výkonom 110 alebo 132 kW, ktorý postupne nahradí staršie turbomotory s objemom 1,6 litra zo spolupráce s PSA. Technicky vychádza z litrového 3-valca, čo znamená napríklad úplne novú hlavu valcov s integrovaným výfukovým potrubím či znížené trenie. Kombinovaný bude so 6-stupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou.

V interiéri pribudli aj nové držiaky na nápoje... Foto: Ford
Ford Focus 2014 V interiéri pribudli aj nové držiaky na nápoje a nový dizajn ručnej brzdy.

Novinka je aj v ponuke dieselov. Z Fordu B-Max totiž zamieri pod kapotu Focusu naftový motor 1,5 TDCi s výkonom 70 alebo 88 kW. V kombinácii so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou PowerShift bude silnejšia verzia až o 19 % úspornejšia v porovnaní s aktuálnou generáciou Focusu. Štrnásť percent paliva zas ušetrí Focus 2,0 TDCi (110 kW) s manuálom a v kombinácii s automatom 13 percent. Najnižšiu spotrebu však prinesie diesel 1,5 TDCi vyladený na 77 kW, ktorý dostane ekonomická verzia Focus ECOnetic.

Výrazný pokles apetítu zaznamená aj už známy benzínový agregát 1,0 EcoBoost (74, 92 kW) v kombinácii s automatom, ktorý ušetrí medzigeneračne 17 % paliva. Nová verzia litrového EcoBoost-u so zatiaľ nezverejneným výkonom zároveň podľa Fordu prepožičia Focusu titul prvého nehybridného benzínového modelu v Európe s emisiami nižšími ako 100 gramov CO2/km. Aj naďalej budú v ponuke motory 1,6 TDCi (70, 85 kW) a 1,6 Ti-VCT 43, 77, 92 kW).

Pod kapotou Focusu má premiéru nový úsporný... Foto: Ford
Ford Focus 2014 Pod kapotou Focusu má premiéru nový úsporný benzínový 4-valec 1,5 EcoBoost s výkonom 110 alebo 132 kW.

Zmenám sa nevyhol ani podvozok s úplne nezávislým zavesením kolies. Nová je geometria náprav, silentbloky riadenia, charakteristika tlmičov, ale aj prepracovaná elektronická stabilizácia a mapa riadiacej jednotky elektrického posilňovača riadenia. K tomu všetkému pridáva Focus vyššiu tuhosť prednej časti karosérie. To všetko má prispieť k lepšej ovládateľnosti a stabilite.

Nový Focus, ktorý je celosvetovým modelom značky, bude schádzať z výrobných liniek v ôsmich závodoch Fordu od USA a Argentíny, cez Nemecko a Čínu až po Taiwan či Vietnam. Spoločná výrobná kapacita je 1,5 milióna kusov ročne. Od roku 1998, keď Ford uviedol na trh prvú generáciu Focusu, predal takmer sedem miliónov exemplárov. Nová generácia si odbije svetovú premiéru na autosalóne v Ženeve. Na trh sa však dostane až v druhej polovici tohto roka. Stále to však bude skôr, ako príde Ford do Európy s novým Mondeom.

Ford Focus 2014
Ford Focus 2014
+18Ford Focus 2014

© Autorské práva vyhradené

27 debata chyba
Viac na túto tému: #Ford #Focus #autosalón Ženeva 2014 #Ford Focus #1.5 EcoBoost
Články podľa značiek