O plastových kolesách sme počuli už dávnejšie. Napríklad Audi oznámilo, že ich použije vo svojej vlajkovej lodi A8, zatiaľ však bez termínu. BMW je o čosi presnejšie. Šéf oddelenia ľahkých konštrukcií BMW Franc Storkenmaier tvrdí, že vďaka skúsenostiam z vývoja kompozitných karosérii z vystužených plastov (CFRP) má automobilka prakticky ukončený aj vývoj kompozitných kolies.
Ich hlavnou výhodou má byť, samozrejme, nízka hmotnosť, čo znamená redukciu neodpružených hmôt a zlepšenie jazdných vlastností a nejde o drobné. Vo finálnom štádiu sú dva druhy ľahkých kolies. Hybridné, ktoré majú klasický stred a lúče z hliníkovej zliatiny doplnené o kompozitný ráfik, ale aj celokompozitové kolesá. Už pri prvom, lacnejšom druhu, je úspora na váhe 25 %, a pri druhom dokonca až 35 % v porovnaní s hliníkovými diskami.
Ďalšou výhodou takýchto kolies je vraj aj ich vyššia odolnosť voči poškriabaniu a poškodeniu. V ceste im však stojí podľa Storkenmaiera legislatíva. Inak by ich bolo BMW schopné dodávať pre sériové modely už do dvoch rokov. Okrem nich však nemecká automobilka pracuje aj na celokarbónovom volante a dokonca celokarbónovom vačkovom hriadeli.
Karbónový odpad chce zas zužitkovať ako náhradu za horčík a hliník v menej namáhaných častiach, napríklad v konštrukcii sedadiel a palubných dosiek.