Z hľadiska dizajnu nie je Concept Estate až takým prekvapením. V podstate vychádza z detroitskej štúdie crossoveru XC Coupé, pričom má modifikovanú zadnú časť karosérie. Tá má zvýšenou a predĺženou strechou najbližšie k charakteru Shooting Brake, teda kombi odvodeného z kupé. Základom je opäť nová platforma SPA (Scalabe Product Architecture), ktorá sa stane nosičom Volv najbližšej generácie. Pripravená je pre zástavbu nových 4-valcov, ale aj hybridného pohonu.
A Concept Estate prevzal aj väčšinu výrazových prvkov z predchádzajúcich štúdií. Jasná je najmä inšpirácia legendárnym kupé Volvo 1800 ES zo sedemdesiatych rokov. Hlavným avízom pre túto ikonu je tvar zadných blatníkov. Šéfdizajnér Volva Thomas Ingenlath sa však dušuje, že nejde o nostalgiu. „To, že dnes používame pôvodné dizajnové prvky, neznamená, že chceme byť ‚retro‘. Tieto decentné odkazy na slávnu minulosť nám len pomáhajú tvoriť našu budúcnosť.“
Preto Concept Estate pridáva aj úplne nové prvky, ako plávajúcu prednú masku a denné svetlá v tvare ležatého písmena „T“. Tieto by sa mali stať identifikátorom budúcich modelov švédskej značky, z ktorých prvým bude nástupca SUV XC90, ktorý sa predstaví ešte tento rok. Podobne je to s interiérom, ktorý si z legendy zo sedemdesiatych rokov požičal napríklad tvar volantu, tvar palubnej dosky a analógovo zobrazených digitálnych prístrojov. Ale to je asi tak všetko.
Práve interiér je totiž hlavným posolstvom konceptu Estate. Demonštruje novú ergonómiu ovládacích prvkov založenú na centrálnom, vertikálne umiestnenom dotykovom rozhraní, ktorého rozmery sa blížia k obrazovke používanej v americkom elektromobile Tesla Model S. Toto rozhranie obsahuje absolútnu väčšinu funkcií a odstraňuje klasické ovládače. Vyňaté sú len najdôležitejšie prvky, ako ovládanie hlasitosti, spustenie alebo pozastavenie prehrávania hudby, výstražné svetlá a tlačidlo vyhrievania okien.
Volvo sa netají, že nové rozhranie nasadí do sériových modelov, podobne ako nový dizajn poťahových a dekoračných materiálov. Tie majú v Estate pripomínať švédsky nábytok. Interiér kombinuje napríklad palubnú dosku potiahnutú sedlovou kožou Tärnsjö, svetlú kožu sedadiel a károvaný čierno-biely vzor na vlnených poťahoch stropu s dekoráciami z voskového dreva a medi. K tomu pridáva kontrastné oranžové prvky – napríklad integrované bezpečnostné pásy sedadiel alebo grafický vzor kobercov.
Vzdušnosť a svetlosť interiéru určeného štyrom cestujúcim podporuje obrovská panoramatická strecha. Kým však Concept XC Coupé si so sebou vozil v zadnej časti variabilného interiéru zimný športový výstroj, Estate má pod dvojitou podlahou kufra hernú súpravu populárnej švédskej hry „kubb“. Jej pravidlá sú vytlačené priamo na dvojitej podlahe. A keďže „kubb“ je exteriérová kratochvíľa, Volvo myslelo aj na počasie. V zadnej časti sú umiestnené pláštenky Stutterheim.
O pohone nepadlo zatiaľ ani slovo. Pravdepodobne má však Estate rovnakú techniku ako Concept Coupé. To znamená nový dvojlitrový motor série E-Drive, dopovaný turbom aj kompresorom, a zadný elektromotor. Celkový výkon sústavy bol, aspoň v prípade prvého konceptu, naladený na 295 kW a 600 Nm krútiaceho momentu. Viac sa dozvieme už v najbližších hodinách počas ženevského autosalónu.