VisionC je podľa Škody len demonštráciou kompetencií jej dizajnérov a technikov. Realistické tvary a v podstate sériová technika pod kapotou však prezrádzajú, že nejde len o výstrel do tmy. České médiá, ktoré majú ku Škode najbližšie, sú presvedčené, že koncept VisionC mieri do výroby.
Dizajn exteriéru tejto „Octavie Coupé“ je známy už od minulého týždňa. Na pomery českej automobilky prináša nevšedne veľa emócií. Jozef Kabáň skombinoval množstvo konkávnych a konvexných línií a ako sa na viacdverové kupé patrí, pridal znížený profil kabíny a bezrámovú konštrukciu okien. Trojuholníkový tvar svetiel, ako hlavných diódových, či hmlových, je inšpirovaný českým krištáľom. Podobne ako prvky v širokej prednej maske.
Rozmery štúdie Škoda stále neprezradila, no vzhľadom na skutočnosť, že VisonC spočíva na platforme MQB, tak ako Octavia, môžeme hádať rázvor s hodnotou 2 665 mm. Vzhľadom na modulárnosť platformy však môže byť rozdielny. V porovnaní s Octaviou by však malo byť 5-dverové kupé ľahšie a aerodynamickejšie. Blatníky, kapota motora aj bočné dvere sú vyrobené z hliníka.
Bohužiaľ, hmotnosť konceptu Škoda neprezradila. Zato vieme, že koeficient odporu vzduchu klesol na veľmi slušnú hodnotu Cx 0,26. To aj vďaka zasúvateľným a vysúvateľným kľučkám dverí, ktoré reagujú na priblíženie ruky. Nie je to však až taká novinka. Podobný systém už napríklad využíva americký elektromobil Tesla Model S.
Snaha o redukciu váhy bola daná najmä tým, že VisionC je poháňaný štvorvalcom 1,4 TSI upraveným aj na spaľovanie zemného plynu. Teda technikou, ktorá sa už zakrátko objaví v sériovej Octavii G-Tec. To však znamená dodatočnú montáž tlakových nádrží, a teda aj ďalšie kilogramy navyše. V prípade VisionC sú však nádrže vyrobené z uhlíkového vlákna (CFK) a mimoriadne ľahkej ocele.
Motor dáva výkon 81 kW, ktoré stačia na dosiahnutie maximálnej rýchlosti 214 km/h. Priemerná spotreba v plynovom režime je 3,4 kg CNG, čo predstavuje 5,1 kubického metra plynu. Len pre zaujímavosť, Octavia 1,4 TSI G-Tec s tým istým motorom potrebuje o 0,3 kubického metra plynu viac. Od tejto technológie, ktorú sesterský Volkswagen označuje skratkou TGI, si Škoda sľubuje podstatné zníženie emisií. VisionC produkuje len 91 g CO2 na kilometer, čo zodpovedá plánovaným normám na rok 2020.
Interiér si doteraz Škoda prísne strážila. Na rozdiel od bežnej Octavie je určený len štyrom cestujúcim v pohodlných sedadlách. Tak ako pre exteriér sú aj v kabíne charakteristické konkávne a konvexné línie s množstvom transparentných či dokonca podsvietených „krištáľových“ motívov. Tie nájdeme nielen na výplniach dverí, ale napríklad aj po stranách centrálneho dotykového displeja vystupujúceho z palubnej dosky, či dokonca na vnútornom spätnom zrkadle.
Na digitálnej báze je založený aj 3D prístrojový panel s voľne programovateľnou grafikou Každý zo zadných cestujúcich má k dispozícii výsuvný displej zábavného systému na prehrávanie multimédií. Navyše je tu medzi prednými sedadlami ďalší displej zobrazujúci prevádzkové informácie vozidla. V operadlách sú individuálne nastaviteľné výduchy ventilácie.
Napriek dynamickému strihu myslela Škoda aj na praktické detaily. V interiéri sa napríklad nachádzajú držiaky na 1,5 litrové fľaše. Veľký má byť aj batožinový priestor, do ktorého je prístup cez obrovské výklopné veko piatych dverí. Nechýbajú pre Škodu typické prvky „Simply Clever“ ako háčiky na bočných stenách kufra alebo fixačné pásy na podlahe.
A kam VisionC vlastne mieri? Ak by aj náhodou nedošlo k rozšíreniu ponuky Škody týmto smerom, je veľmi pravdepodobné, že jeho krivky nájdeme na novej generácii Superbu, ktorý sa má predstaviť už v priebehu budúceho roka.