Kia Sportage je v súčasnosti vôbec najpredávanejším modelom Kie v Európe. Len vlani sa preň rozhodlo 89 553 nových zákazníkov. Kórejská automobilka ho chce udržať v kondícii, a tak po troch rokoch výroby prichádza na rad prvá modernizácia. Kým zmeny exteriéru možno označiť len za retuše, v kabíne a na podvozku sa toho zmenilo viac.
Vynovený Sportage spoznáte hlavne podľa novej štruktúru prednej masky. Pred horizontálnymi lamelami dostal prednosť zložitejší „výplet“. Mierne odlišné sú aj denné LED diódy. Modifikované sú tiež zadné svetlá z ktorých sa vytratila biela centrálna grafika, a tiež spodná časť nárazníka. Facelift uzatvára strešná anténa v tvare žraločej plutvy a nový dizajn 16– až 18-palcových diskov kolies.
V interiéri zvyšuje pocit kvality väčšie nasadenie mäkčených plastov. Z nich je teraz vytvorená celá palubná doska. Úplne nový je však najmä prístrojový panel s dvojicou analógových ukazovateľov, ktoré nahradili tri pôvodné tubusy s centrálnym rýchlomerom. Dizajn audiosústavy síce ostal pôvodný, ale ozvučenie je nové.
Základ tvorí audio so 4,3-palcovým dotykovým displejom, nad ktorým stojí prémiová aparatúra Infinity od spoločnosti Harman. V kombinácii s navigáciou je Sportage vybavený 7-palcovou dotykovou obrazovkou. Najväčšiu zmenu by však mali cestujúci postrehnúť v akustickom komforte a menších vibráciách.
Kia zlepšila odhlučnenie interiéru použitím vrstveného akustického čelného skla. O minimalizáciu prieniku vibrácií sa zas stará modifikovaný predný pomocný rám uchytený cez tlmiace silentbloky a nové horné úchyty predných tlmičov. Nové je aj uchytenie prevodovky s väčšou tuhosťou a nižšími rezonanciami.
K tomu pridáva Kia na podvozku upravený predný stabilizátor, ktorý znižuje nedotáčavosť a zvyšuje komfort, upravenú geometriu prednej nápravy, ale aj novo naladené zadné pružiny, ktoré zlepšujú ovládateľnosť a stabilitu vozidla pri ťahaní prívesu. Lepší pocit za volantom má priniesť ostrejší prevod riadenia s 2,7 otáčky potrebnými na vychýlenie kolies.
Ponuka motorov sa nezmenila. Sportage bude aj naďalej dodávaný s predným náhonom 2WD a manuálnou 6-stupňovou prevodovkou v kombinácii s naftovým motorom 1,7 CRDi (84,5 kW) a priamovstrekovým benzínovým agregátom 1,6 GDI (99 kW). Pohon 4×4 je výsadou silnejších motorizácií 2,0 CRDI (100, alebo 135 kW) a benzínového motora 2,0 GDI (122 kW). Pre tieto motory je k dispozícii aj 6-stupňový automat.
Nová Kia Sportage má práve v týchto dňoch svetovú premiéru na ženevskom autosalóne. V súčasnosti už schádza z výrobných liniek slovenského závodu Kie v Žiline. Objednávky prijíma Kia už od marca.
Rozmery, objemy | |
---|---|
Dĺžka (mm) | 4 440 |
Šírka (mm) | 1 855 |
Výška (mm) | 1 630 |
Rázvor náprav (mm) | 2 640 |
Objem batožinového priestoru (l) | 564 – 1 353 |
Objem palivovej nádrže (l) | 58 |
Technické údaje (verzie s manuálnymi prevodovkami) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Motor | 1,6 GDI | 2,0 GDI (AWD) | 1,7 CRDI | 2,0 CRDI (4WD) | 2,0 CRDI (4WD) |
Počet valcov/ ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 591 | 1 998 | 1 685 | 1 995 | 1 995 |
Max. výkon (kW/ot.) | 99/6 300 | 122/6 200 | 85/4 000 | 100/4 000 | 135/4 000 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 165/4 850 | 205/4 000 | 260/1 250 | 320/2 000 | 382/1 800 |
Prevodovka | 6M | 6M/6A | 6M | 6M/6A | 6M/6A |
Max. rýchlosť (km/h) | 178 | 195 | 173 | 181 | 194 |
0 – 100 km/h (s) | 11,1 | 10,9 | 12,3 | 11,3 | 9,8 |
Spotreba na 100 km (l) | 6,8 | 8,0 | 5,3 | 5,7 | 6,0 |