Nová Fabia príde na trh už koncom tohto roka

Česká automobilka na autosalóne v Ženeve potvrdila, že premiéra novej generácie Fabie sa odohrá na jesennom parížskom autosalóne. Spolu s hatchbackom sa pravdepodobne predstaví aj kombi.

11.03.2014 16:00
Škoda Fabia - 2015 Foto:
Nová Fabia využije platformu súčasného Pola, nepôjde teda o úplne nový základ. No aj tá už umožňuje montáž novej generácie motorov 1,0 MPI, 1,0 TSI a 1,4 TDI. (ilustračná snímka magazínu Auto Express)
debata (14)

Tretia generácia Fabie je predo dvermi. Jej výroba by sa mala rozbehnúť v Mladej Boleslavi už v priebehu leta, pričom svetovú premiéru absolvuje v septembri na autosalóne v Paríži. Ukáže sa tu pravdepodobne hneď aj verzia kombi, pretože odstup v predaji medzi hatchbackom a praktickým kombi by mal byť len pár týždňov, a nie rok, ako to bývalo zvykom. Prvé hatchbacky sa dostanú k zákazníkom ešte pred koncom tohto roka, ale samotný predaj sa rozbehne už na jeseň.

Základom Fabie bude platforma PQ25, ktorú využíva súčasné Polo. Nepôjde teda o úplne nový základ MQB, no v porovnaní s aktuálnou generáciou si Fabia predsa len polepší. Pôvodné informácie, že bude nižšia a širšia, doplnil šéfdizajnér Škody Jozef Kabáň v rozhovore pre české médiá o informáciu, že jej zadná časť bude čiastočne inšpirovaná konceptom päťdverového kupé VisionC a že aj naďalej bude ponúkaná s možnosťou dvojfarebného vyhotovenia karosérie. Novinkou bude aj možnosť farebného riešenia interiéru. Chýbať nebudú ani praktické prvky „simply clever“, ako škrabka pod vekom nádrže či obojstranný koberec v kufri.

Kabáň sa tiež vyjadril, že pozícia Fabie na trhu bude na rozdiel od predchádzajúcich dvoch generácií odlišná. Dôvodom je, že v porovnaní s minulosťou bude v ponuke Škody ohraničená dvoma novými modelmi – zdola Škodou Citigo a zhora Rapidom. To ju má vraj posunúť na úroveň, kde by sa za normálnych okolností nedostala. Čo sa týka motorov, môžeme len hádať na základe už známych faktov o modernizovanom Pole. Pod jej kapotou by sa tak mali objaviť trojvalce 1,0 MPI (44, 55 kW) a ich preplňované verzie 1,0 TSI (66, 77 kW). Ponuku dieselov zastúpi nový trojvalec 1,4 TDI (55, 66 kW).

Ak by však chcel koncern VW predsa len dodržať väčší hierarchický odstup medzi modernizovaným Polom a novou Fabiou, mohol by dať pred novými preplňovanými trojvalcami 1,0 TSI prednosť starším modernizovaným štvorvalcom 1,2 TSI (66, 81 kW) so 16-ventilovou hlavou, ktoré sa práve predstavili v inovovanom Pole. Aj Polo si totiž ešte musí na nové agregáty 1,0 TSI chvíľu počkať. Fabia by tak mohla teoreticky dostať tieto nové preplňované motory až po tom, čo sa Polo predstaví v úplne novej generácii.

© Autorské práva vyhradené

14 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda Fabia #autosalón Paríž 2014 #Fabia
Články podľa značiek