Honda Civic Type-R: Do výroby definitívne až na budúci rok

Honda to už s marketingom k novej generácii ostrého Civicu Type-R trochu preháňa. V Ženeve predstavila zasa len koncept, a to bez akýchkoľvek technických údajov.

17.03.2014 06:00
debata
Koncepčný Civic Type-R podstúpil radikálny... Foto: Honda
Honda Civic Type-R Concept Koncepčný Civic Type-R podstúpil radikálny aerodynamický tuning. Ten má zabezpečiť perfektné chladenie a najmä produkovať potrebný prítlak.

Honda masíruje priaznivcov ostrých Civicov s príchodom nového Type-R na báze deviatej generácie už od minulého leta. Všetko sa začalo informáciou, že chce byť najrýchlejšou sériovou „predokolkou“ na legendárnom nemeckom okruhu Nürburgring.

Potom Honda odhalila fakt, že novinka použije po prvý raz v histórii preplňovaný motor a nakoniec ukázala prototyp, ktorý sa najprv s maskovaním a potom bez neho preháňal po nemeckej trati. To už bol január tohto roka. Lenže produkčná verzia má prísť k prvým zákazníkom až začiatkom toho budúceho. Aj preto sa mnohí tešili, že ohlásený ženevský koncept dá nahliadnuť viac do kuchyne vývojového tímu v britskom Swindone.

Srdcom Civicu Type-R bude  preplňovaný... Foto: Honda
Honda Civic Type R Srdcom Civicu Type-R bude preplňovaný štvorvalec 2,0 VTEC Turbo. Zatiaľ sa šušká o výkone 280 koní. Na ambície ostrého Civicu to však stačiť asi nebude. Najmä ak chce byť jednotkou na Nürburgringu.

Nestalo sa tak. Honda Civic Type-R Concept vystavená v halách ženevského Palexpa síce vyzerala úžasne, ale opäť išlo len o „koncept“ bez akýchkoľvek presných údajov a najmä bez istoty, či má avizovaný ostrý tuning, zahŕňajúci radikálne aerodynamické úpravy vrátane mohutného karbónového krídla s integrovanými zadnými svetlami, vôbec šancu dostať sa do výroby.

Takže to, čo sme vedeli o Civicu Type-R predtým, vieme aj teraz. Zato Honda to bude mať o dosť ťažšie. Rebríček najrýchlejších predokoliek na referenčnom okruhu Nürburgring sa totiž medzičasom zmenil. Nový Seat Leon Cupra stihol odsunúť výkonom 7 minút 58 sekúnd a 44 stotín sekundy dovtedajšieho kráľa Rénault Mégane RS Trophy na druhé miesto.

Obrovské zadné krídlo s integrovanými zadnými... Foto: Honda
Honda Civic Type-R Concept Obrovské zadné krídlo s integrovanými zadnými svetlami je síce efektné, ale mnohí pochybujú o tom, že sa dostane aj do sériového vyhotovenia. Podobne ako extrémne 20-palcové disky kolies.

A sú tu aj ďalší, ktorí si nechcú nechať ujsť príležitosť. Napríklad Opel, ktorý chystá brutálnu Astru OPC Extreme s výkonom 221 kW a so zníženou hmotnosťou o 100 kg. Možno aj preto je Honda zatiaľ taká rezervovaná, najmä čo sa týka údajov o tom najdôležitejšom – novom preplňovanom štvorvalci 2,0 VTEC Turbo. Jeho výkon je naďalej zahalený tajomstvom. Zatiaľ sa šušká o 280 koňoch, teda 205 kilowattoch.

Vzhľadom na posledné udalosti na Nürburgringu to však stačiť asi nebude. Skôr to vyzerá, že výkon sa predsa len prehupne cez hranicu 300 koní. A to má Honda ešte šťastie, že taký Mercedes-Benz A 45 AMG, ktorého preplňovaný dvojliter dáva neuveriteľných 265 kW, je štvorkolkou, takže ako súper nepripadá do úvahy. Neostáva teda opäť nič iné, ako sa pokochať novými fotografiami konceptu a čakať.

Najbližší možný termín premiéry je jesenný autosalón v Paríži, no vzhľadom na plánovaný štart predaja v roku 2015 je možné, že sa so sériovou podobou zoznámime ešte o čosi neskôr.

Honda Civic Type-R Concept
Honda Civic Type-R Concept
+8Honda Civic Type-R Concept

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Honda #Concept #koncept #Honda Civic #autosalón Ženeva 2014 #Civic Type R
Články podľa značiek