SsangYong XLV: Hybridný crossover odvezie siedmich

18.03.2014 12:00
SsangYong XLV
Sympatický crossover je vybavený dvoma pármi dverí. Ten zadný sa otvára proti smeru jazdy. Osvetlenie dostali na starosť adaptívne LED diódy. Autor:

V Ženeve sa po dvoch rokoch SsangYong opäť pohral s témou moderného crossoveru. Netají, že podobný automobil sa má stať základom jeho rastu v najbližších rokoch.

SsangYong XLV je síce len koncept, no vytrvalosť, s akou sa táto kórejská značka v rukách indickej Mahindry venuje téme crossoveru, nás nenecháva na pochybách, že už čoskoro sa stretneme s jeho sériovou podobou. Začalo sa to frankfurtskou štúdiou SsangYong XIV z roku 2011. Po nej nasledoval XIV-2 s čiastočne otvorenou karosériou a dokonca hybridná verzia e-XIV, ktorú ukázala automobilka v Paríži.

Rozmery štúdie SsangYong neprezradil, no tvrdí...
Rozmery štúdie SsangYong neprezradil, no tvrdí že XLV patrí do triedy B. Autor: SsangYong

Skratka XLV znamená eXciting smart Lifestyle Vehicle. Pôjde teda o model zameraný na životný štýl. Automobilka ho klasifikuje do segmentu triedy B, rozmery však neprezradila. Dizajn vyznáva pokojné a harmonické tvary. Bohato presklená kabína je ukončená robustným zadným stĺpikom. Nič, čo by sa nemohlo dostať do série. Azda okrem zadných krídlových dverí, ktoré sa otvárajú proti smeru jazdy, a absentujúcich stredových stĺpikov.

Interiér dokáže ponúknuť miesto siedmim...
Interiér dokáže ponúknuť miesto siedmim cestujúcim. Siedme sklopné sedadlo sa dá voľne posúvať v uličke medzi druhým a tretím radom. Autor: SsangYong

Interiér je určený siedmim cestujúcim. Na tom by nebolo nič zvláštne, no SsangYong vytvoril originálne usporiadanie sedadiel v konfigurácii 2+2+2+1. To znamená, že tri rady po dvoch sedadlách sú doplnené siedmym sedadlom, ktoré sa voľne pohybuje v uličke medzi druhým a tretím radom. Nechýba ani panoramatická strecha. Jej priehľadnosť sa dá regulovať podobne ako pri systéme Magic Sky od Mercedesu. Navyše umožňuje svetelné efekty.

Interaktívne užívateľské rozhranie 3 S-Cube...
Interaktívne užívateľské rozhranie 3 S-Cube obsahuje všetky funkcie komunikácie, zábavy či navigácie. Autor: SsangYong

ovládania rôznych systémov vrátane tých bezpečnostných. Rovnako inovatívna je hybridná pohonná sústava. Tvorí ju dieselový agregát s objemom 1,6 litra a 10 kW elektromotor využívajúci lio-ion akumulátor. Automobilka však prezradila len to, že systém dokáže ušetriť 10 % paliva.

Kedy sa dočkáme sériovej verzie, nie je zatiaľ známe. Po štyroch konceptoch by však už bol najvyšší čas.

SsangYong XLV
SsangYong
		XLV
+15SsangYong XLV

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

0 debata debata
Viac na túto tému: #crossover #autosalón Ženeva 2014 #SsangYong #SsangYong XLV
Články podľa značiek