SsangYong XLV je síce len koncept, no vytrvalosť, s akou sa táto kórejská značka v rukách indickej Mahindry venuje téme crossoveru, nás nenecháva na pochybách, že už čoskoro sa stretneme s jeho sériovou podobou. Začalo sa to frankfurtskou štúdiou SsangYong XIV z roku 2011. Po nej nasledoval XIV-2 s čiastočne otvorenou karosériou a dokonca hybridná verzia e-XIV, ktorú ukázala automobilka v Paríži.
Skratka XLV znamená eXciting smart Lifestyle Vehicle. Pôjde teda o model zameraný na životný štýl. Automobilka ho klasifikuje do segmentu triedy B, rozmery však neprezradila. Dizajn vyznáva pokojné a harmonické tvary. Bohato presklená kabína je ukončená robustným zadným stĺpikom. Nič, čo by sa nemohlo dostať do série. Azda okrem zadných krídlových dverí, ktoré sa otvárajú proti smeru jazdy, a absentujúcich stredových stĺpikov.
Interiér je určený siedmim cestujúcim. Na tom by nebolo nič zvláštne, no SsangYong vytvoril originálne usporiadanie sedadiel v konfigurácii 2+2+2+1. To znamená, že tri rady po dvoch sedadlách sú doplnené siedmym sedadlom, ktoré sa voľne pohybuje v uličke medzi druhým a tretím radom. Nechýba ani panoramatická strecha. Jej priehľadnosť sa dá regulovať podobne ako pri systéme Magic Sky od Mercedesu. Navyše umožňuje svetelné efekty.
ovládania rôznych systémov vrátane tých bezpečnostných. Rovnako inovatívna je hybridná pohonná sústava. Tvorí ju dieselový agregát s objemom 1,6 litra a 10 kW elektromotor využívajúci lio-ion akumulátor. Automobilka však prezradila len to, že systém dokáže ušetriť 10 % paliva.
Kedy sa dočkáme sériovej verzie, nie je zatiaľ známe. Po štyroch konceptoch by však už bol najvyšší čas.