Dôvod, prečo nemôžu nové nabíjačky využiť aj ostatní majitelia elektromobilov, je zrejmý. Nabíjačky s výkonom až 120 kW vyžadujú špeciálny konektor Tesla. Nemeckým spoločnostiam Bosch a Daimler sa to nepáči. Tvrdia, že by mali byť dostupné majiteľom všetkých elektromobilov. A to bez rozdielu značky.
„Budúcnosť je v znamení štandardizácie. Rovnako ako v prípade benzínových staníc potrebujeme univerzálny dobíjací systém pre všetky elektromobily všetkých značiek“, komentoval situáciu Thomas Weber, šéf vývoja koncernu Daimler pre nemecký Automobilwoche. Podporil ho aj Volkkmar Denner, riaditeľ Boschu, ktorý sa vyjadril, že už dnes existuje univerzálna technológia pre dobíjanie, len ju treba chcieť postaviť.
Postup Tesly však nie je protizákonný. Len sa rozhodla podporiť predaj svojich vozidiel aj touto formou, hoci na úkor ostatných majiteľov elektromobilov. To, že jej však nejde len o zisk, dokazuje tým, že dobíjanie vozidiel poskytuje zadarmo. Tento rok otvorila na diaľnici medzi Kolínom a Mníchovom štyri nabíjačky Tesla Supercharger
Do konca roka má ich hustota vzrásť natoľko, aby žiadny z vlastníkov Tesly nemal v Nemecku k nabíjačke ďalej ako 320 km, čo je približný reálny dojazd Tesly S. Ešte neskôr sú v pláne „elektrodiaľnice“ do veľkých európskych miest, od Ríma a Paríža až po Lisabon.