Vynovené Polo prichádza na slovenský trh ako troj- a päťdverový hatchback a so šiestimi motormi. Okrem troch tradičných verzií vybavenia Trendline, Comfortline a Highline nájdete v ponuke aj dve špeciálne verzie. Prvou je medzinárodný uvádzací model Fresh a národný akciový model s tradičným prívlastkom Slovakia.
Základným motorom je benzínový trojvalec 1,0 BlueMotion s výkonom 44 alebo 55 kW v kombinácii s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, pričom slabšia modifikácia je vyhradená pre základnú verziu vybavenia Trendline. Nad týmto agregátom stoja nové 16-ventilové motory 1.2 TSI s priamym vstrekovaním paliva, remeňovým rozvodom a výkonmi 66 alebo 81 kW. Pre obe verzie motora 1.2 TSI sa ako alternatíva k štandardnej šesťstupňovej manuálnej prevodovke montuje sedemstupňová dvojspojková prevodovka DSG.
Ponuku naftových agregátov tvorí nový trojvalec 1.4 TDI v dvoch výkonových modifikáciách – 55 kW alebo 66 kW s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Pri výkonnejšom z nich je k dispozícii aj sedemstupňová dvojspojková prevodovka DSG. Všetky motory sú štandardne vybavené balíkom BlueMotion Technology, zameraným na zníženie spotreby paliva, ktorý obsahuje Štart-Stop systém a rekuperáciu brzdnej energie.
Základná verzia Trendline obsahuje napríklad šesť airbagov, stabilizačný systém ESC, multikolíznu brzdu, monitorovanie tlaku pneumatík a únavy vodiča, ale aj elektrický posilňovač riadenia, klimatizáciu, centrálne zamykanie, rádio Composition Touch s dotykovým displejom a slotom na SD-kartu. Vyššia úroveň Comfortline pridáva predné hmlové svetlá s odbočovacou funkciou, centrálne zamykanie s diaľkový ovládaním, výškovú reguláciu sedadla spolujazdca, 15-palcové oceľové disky a dekoračné prvky interiéru.
Najvyššia úroveň Highline má už kožený volant a radiacu páku, lakťovú opierku, športové predné sedadlá, podlahové koberčeky, dekoratívne obklad stredovej konzoly a 15-palcové hliníkové disky kolies. Od verzie Comfortline sa teda už príliš nelíši. Slovenských záujemcov budú však oveľa viac zaujímať dve akciové verzie Polo Fresh a Polo Slovakia, ktoré ponúkajú lepší cenovo-hodnotový pomer. Práve vďaka nim štartuje Polo s cenou pod 10 000 eur.
Polo Fresh vychádza zo strednej úrovne Comfortline, ale navyše pridáva prvky typické pre Highline, napríklad hliníkové disky kolies, a to až 16-palcové, športové predné sedadlá, dekoratívne obklady Cortina, ale aj elektrické ovládanie predných a zadných okien či hliníkové pedále, trojramenný kožený volant, rádio s CD a ôsmimi reproduktormi, farebný päťpalcový dotykový displej, predné a zadné parkovacie senzory, tempomat a palubný počítač. Fresh tak ide dokonca vysoko nad rámec Highline, pričom je cenový rozdiel prakticky zanedbateľný.
Špecialitou slovenského trhu je limitovaná verzia Slovakia, ktorá kombinuje všetky tri úrovne vybavenia s balíkom Slovakia. Všetky Slovakie majú však ako základ päťdverovú karosériu, pri Trendline s elektrickým ovládaním okien vpredu. Verzia Comfortline Slovakia má elektricky ovládané okná aj vzadu a navyše rádio Composition Colour s farebným displejom a ôsmimi reproduktormi, 15-palcové hliníkové disky, parkovacie senzory vpredu a vzadu, tempomat, palubný počítač, ako aj trojramenný kožený volant, koženú radiacu páku a páku ručnej brzdy.
Špičková verzia Highline Slovakia má oproti Comfortline navyše automatickú klimatizáciu, multifunkčný kožený volant a zimný balík, zahŕňajúci ostrekovače reflektorov, vyhrievané predné sedadlá a vyhrievané dýzy ostrekovača. Cenové zvýhodnenie akciového modelu Slovakia sa podľa verzie a vybavenia motora pohybuje v rozpätí od 386 do 2 135 eur. Priemerne predstavuje cenový bonus asi 1 500 eur. Základ štartuje verziou 1,0 BlueMotion Trendline Slovakia za 9 750 eur. Akciový model je však zatiaľ limitovaný na 250 kusov.
Väčšina najväčších vychytávok Pola, ako adaptívny podvozok, diódové svetlá či radarový tempomat, je buď za príplatok, alebo sa do výroby ešte len chystá. Podobne je to aj s ohlásenou novou generáciou úsporných trojvalcových motorov 1,0 TSI, ktoré sa pod kapotu Pola dostanú najskôr na jeseň.
Cenník: Volkswagen Polo 2014 | |||||
---|---|---|---|---|---|
Verzia | Prevodovka | Výkon kW/k | Trendline | Comfortline | Highline |
1.0 BlueMotion | 5M | 44/60 | 10 360 | x | x |
1.0 BlueMotion | 5M | 55/75 | 10 920 € | 11 680 € | x |
1.2 TSI BlueMotion | 5M | 66/90 | 11 630 € | 12 390 € | 13 060 € |
1.2 TSI BlueMotion | 7 DSG | 66/90 | x | 14 330 € | 14 990 € |
1.2 TSI BlueMotion | 6M | 81/110 | x | x | 13 770 € |
1.2 TSI BlueMotion | 7 DSG | 81/110 | x | x | 15 700 € |
1.4 TDI BlueMotion | 5M | 55/77 | 13 300 € | x | x |
1.4 TDI BlueMotion | 5M | 66/90 | x | 14 440 € | 15 100 € |
1.4 TDI BlueMotion | 7 DSG | 66/90 | x | 16 370 € | 17 040 € |
Cenník: Volkswagen Polo Slovakia 2014 | |||||
---|---|---|---|---|---|
Verzia | Prevodovka | Výkon kW/k | Trendline | Comfortline | Highline |
1,0 BlueMotion | 5M | 44/60 | 9 750 € | x | x |
1,0 BlueMotion | 5M | 55/75 | 10 260 € | 11 180 € | x |
1,2 TSI BlueMotion | 5M | 66/90 | 11 600 € | 12 570 € | 13 380 € |
1,2 TSI Blue Motion | 7DSG | 66/90 | x | 14 460 € | 15 280 € |
1,2 TSI BlueMotion | 6M | 81/110 | x | x | 14 080 € |
1,2 TSI BlueMotion | 7DSG | 81/110 | x | x | 15 980 € |
1,4 TDI BlueMotion | 5M | 55/75 | 13 240 € | x | x |
1,4 TDI BlueMotion | 5M | 66/90 | x | 14 570 € | 15 390 € |
1,4 TDI BlueMotion | 7DSG | 66/90 | x | 16 460 € | 17 290 € |
Cenník: Volkswagen Polo Fresh 2014 | |||
---|---|---|---|
Verzia | Prevodovka | Výkon kW/k | Fresh |
1,0 BlueMotion | 5M | 55/75 | 11 640 € |
1,2 TSI BlueMotion | 5M | 66/90 | 13 130 € |
1,2 TSI BlueMotion | 7DSG | 66/90 | 15 030 € |
1,4 TDI BlueMotion | 5M | 66/90 | 15 140 € |
1,4 TDI BlueMotion | 7DSG | 66/90 | 17 040 € |