BMW CS Vintage: Legenda šesťdesiatych rokov ožila

Dizajnér David Obendorfer miluje ikony automobilového dizajnu. A nielen to. Rád vytvára aj ich novodobé interpretácie. Po projektoch Fiatu 127 či Renaultu 4 si vzal na mušku mníchovskú klasiku zo šesťdesiatych rokov – kupé BMW CS.

04.04.2014 06:00
debata
Inšpiráciou pre toto retro kupé sa stali modely... Foto: David Obendorfer
BMW CS Vintage Inšpiráciou pre toto retro kupé sa stali modely BMW CS vyrábané v troch generáciách od roku 1962 až do roku 1975. Dobovým zvyklostiam zodpovedajú úzke a vysoké "ľadvinky", ale aj negatívny sklon prednej masky.

História týchto kupé siaha do roku 1962. Vtedy prišla automobilka s prvou generáciou CS, ktorého karoséria vznikla v talianskej dielni Bertone. V roku 1965 nasledovalo BMW 2000 CS slávneho Wilhelma Hofmeistera a do tretice, v roku 1968, tretia generácia z pera taliana Giovanniho Michelottiho, ktorá bola modernizáciou pôvodného kupé.

Na jednoducho tvarovanom pontóne spočíva nízka... Foto: David Obendorfer
BMW CS Vintage Na jednoducho tvarovanom pontóne spočíva nízka kabína. Nechýba ani neodmysliteľný Hofmeister knick v zadnom stĺpiku.

David Obendorfer sa pri tvorbe konceptu CS Vintage inšpiroval najmä poslednou z nich. Pri návrhu vychádzal z možností platformy súčasného kupé BMW radu 6. Obliekol ho však do pôsobivého retro kabáta. Atmosféra šesťdesiatych rokov dýcha cez úzke a vysoké „ľadvinky“ so žraločím sklonom. Svetelná technika na báze LED diód sa však spolieha na súčasné technológie.

Interiér je síce jednoduchý, no nechýbajú TFT... Foto: David Obendorfer
BMW CS Vintage Interiér je síce jednoduchý, no nechýbajú TFT displeje ani rozhranie iDrive. Jeho monitor je však ukrytý pod dreveným panelom.

Z profilu vám zas CS Vintage pripomenie jednoduchým pontónom a širokým zadným stĺpikom starší trojkový kabriolet s nasadeným hard-topom. V tomto prípade však ide jednoznačne o kupé s neodmysliteľným „Hofmeister knick“ na zadnom stĺpiku a bezrámovou konštrukciou okien. Aj zadné LED svetlá sú vzájomne prepojené úzkym skleneným pásom. Výfuky sú citlivo integrované do nárazníka.

Interiér s drevenou palubnou doskou a trojramenným volantom je priam minimalistický. Ale zdanie klame. Štvorica kruhových ukazovateľov je totiž vyzbrojená TFT displejmi. Nechýba ani multimediálne rozhranie iDrive s otočným ovládačom na stredovom tuneli a veľkou obrazovkou, ktorá je v pasívnom stave prekrytá dreveným panelom.

Za takýto dizajn by sa nemuselo hanbiť ani samotné BMW, bohužiaľ, CS Vintage existuje len vo virtuálnej podobe a nie je ani pravdepodobné, že by sa to mohlo zmeniť.

BMW CS Vintage
BMW CS Vintage
+15BMW CS Vintage

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #BMW CS #David Obendorfer
Články podľa značiek