Toyota predstaví 14 nových úsporných motorov

Najväčší automobilový výrobca sveta plánuje veľkú ofenzívu nových úsporných motorov VVT-iE. Znížiť spotrebu by mali minimálne o 10 %. Predstavia sa ešte tento rok.

17.04.2014 12:00
Toyota VVT-iE Foto:
Receptom na vyššiu tepelnú účinnosť sa má stať vyšší kompresný pomer v spojení s Atkinsonovým cyklom.
debata (2)

Z rodiny nových agregátov prídu ako prvé dva maloobjemové motory s objemom 1,0 a 1,3 litra. Cieľom je zvýšiť ich tepelnú účinnosť, a teda znížiť spotrebu paliva. Toyta využije svoje skúsenisti z konštrukcie motorov pre jej hybridné modely.

Väčší z agregátov bude atmosférický 4-valec 1,3 VVT-iE s Atkinsonovým cyklom, čo zvýši expanzný pomer, no zároveň vysokým kompresným pomerom až 13,5 : 1. K ďalším riešeniam, ktoré sa podpíšu na väčšej účinnosti motora, budú patriť nový tvar sacieho potrubia, chladený okruh recirkulácie výfukových plynov a nové variabilné časovanie VVT-iE. Chýbať nebude ani štart-stop systém.

Menší litrový motor 1,0 VVT-iE, pravdepodobne 3-valec, vyvíja Toyota so sesterským Daihatsu. Tiež bude disponovať vysokým kompresným pomerom a špeciálnym tvarom sacích kanálov. Výsledkom má byť až o 37 % vyššia tepelná účinnosť v porovnaní s konkurenciou s podobným zdvihovým objemom. Celkovo by mala rodina nových agregátov usporiť priemerne 10 % paliva.

Pre ktoré modely sú dva nové agregáty určené, Toyota zatiaľ presne nešpecifikovala. Vzhľadom na objem však pôjde nepochybne o vozidlá nižších tried.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #VVT-i #VVT-iE
Články podľa značiek