Land Rover má s Discovery veľké plány. Z jedného jediného modelu sa stane celá rodina. Podobne ako to spravil s Range Roverom. Klasické „Disco“ tak dostane už na budúci rok luxusnejšieho súrodenca. Bude sa volať Discovery Sport a jeho predzvesťou je práve newyorská štúdia s prívlastkom Vision. K realite má preto bližšie, ako by sa mohlo zdať.
Prekvapujúce je, že Discovery Vision v podstate zmazával rozdiel medzi Land Roverom a aristokratickou divíziou Range Rover. Dokonca aj dizajnovo. Predná maska akoby z oka vypadla Range Roveru Evoque. Jediným tradičným prvkom je kaskádová strecha, no aj tá je tvarovaná v oveľa umiernenejšom duchu. Obrovskú prácu vidieť aj na zlepšení aerodynamiky. Tvar karosérie je mimoriadne uhladený, čo je tak trošku v rozpore s drsnými koreňmi pôvodného Discovery.
S témou off-roadu tiež nejdú príliš dokopy laserové svetlá, výsuvné stúpačky pre ľahšie nastupovanie, bezdotykové otváranie dverí, malé spätné zrkadlá, obrovská panoramatická strecha či veľké disky kolies obuté nízkoprofilovými pneumatikami. Ale nenechajte sa zmiasť. Discovery Vision Concept nezabudol na to, z akej rodiny pochádza. V teréne sa bude cítiť ako doma.
Základnými atribútmi pre jazdu v náročných podmienkach sú napríklad veľké nájazdové uhly a tým vychádzajú mimoriadne krátke previsy štúdie v ústrety. Navyše je Discovery Vison priam nabitý novými terénnymi technológiami, ktoré má Land Rover vo vysokom štádiu vývoja. Napríklad infračervené lasery v predných svetlách, ktoré skenujú terén pred vozidlom a následne zobrazia jeho profil na TFT prístrojovom displeji. Vďaka tomu dokáže Discovery Vision zmerať aj hĺbku brodu ešte skôr, ako vozidlo vojde do vody, a tým navádzať vodiča na optimálny prejazd.
Tieto informácie sú, samozrejme, užitočné aj pre aktívny podvozok, pohon oboch náprav, motor či prevodovku, ktoré sa nastavia do optimálnej konfigurácie. Ďalšou vychytávkou je systém Transparent Bonnet, ktorý vďaka head-up displeju v čelnom skle vytvára dojem priehľadnej kapoty. Na ňu sa pomocou predných kamier prenáša virtuálny obraz terénu pred a pod vozidlom, dokonca aj so zobrazením polohy a natočenia kolies.
Nová generácia systému All-Terrain Progres Control tiež umožňuje poloautomatické riadenie vozidla v teréne pri nízkych rýchlostiach. A navyše je tiež možné v extrémne ťažkých podmienkach, ktoré by boli pre posádku nebezpečné, ovládať vozidlo na diaľku. Napríklad pomocou aplikácie v smartfóne. Táto funkcia sa však hodí aj pri pripájaní prívesu. Bez toho, aby vodič sedel za volantom, dokáže Discovery Vision navigovať presne k ťažnému zariadeniu.
Myslelo sa aj na praktickú stránku. Interiér priam hýri flexibilitou. Obsahuje tri rady individuálnych sedadiel, pričom sedadlá druhého a tretieho radu, ktoré sú posuvné a sklopné do podlahy, možno ovládať pomocou nového dotykového rozhrania HMI. Vďaka tomu ponúka Discovery Vision miesto pre dvoch až siedmich pasažierov. V najluxusnejšom usporiadaní je možné vytvoriť štvormiestnu konfiguráciu, keď sú sedadlá druhého radu úplne zapustené do podlahy.
Celý interiér je vyrobený zo špeciálnych, ľahko udržiavateľných materiálov. Sedadlá sú napríklad čalúnené kožou Foglizzo, odolnou proti vode a mastnotám. Na palubnej doske a podlahe nájdeme odolné drevo. Ľahký prístup do interiéru zabezpečujú krídlové dvere a absentujúci stredový stĺpik, teda prvky, ktoré sa do série s najväčšou pravdepodobnosťou nedostanú. Novinkou v rade Discovery je aj zadné jednodielne výklopné veko a výsuvná podlaha batožinového priestoru.
O komfort na palube sa stará panoramatická strecha, ktorú možno úplne zatmaviť, ale aj displeje v opierkach sedadiel vybavené kamerami. Pomocou nich si môžu cestujúci vidieť do tváre, aj keď sedia za sebou, alebo sa jednoducho venovať surfovaniu po internete či sledovať film. Nové rozhranie HMI zas umožňuje ovládanie prakticky všetkých komfortných funkcií vozidla. Stačia dokonca gestá.
Discovery Vision, presnejšie Discovery Sport, neostane sám. Celá rodina by mala obsahovať až štyri modely. Prvým z nich bude nástupca Freelanderu, ktorý si požičia platformu z Range Roveru Evoque a vyrábať sa bude v päť- a sedemmiestnej verzii. Doplní ho väčšie SUV, odvodené z pripravovaného terénneho Jaguaru C-X17, a nakoniec nástupca súčasného Discovery.