V duchu tradície koncernu Volkswagen sú vizuálne zmeny upravenej Jetty minimálne. Podľa automobilky sa dizajnéri sústredili skôr na optimalizáciu obtekania vzduchu okolo panelov karosérie, čoho výsledkom je o 10 % lepšia aerodynamika. Verzie s motormi 1.8 TSI a 2.0 TDI zároveň dostali aktívnu mriežku chladiča (lamely pred chladičom pustia vzduch do motorového priestoru len v prípade potreby). Okrem samotnej masky však konštruktéri prepracovali aj predný a zadný nárazník, optiku svetlometov (vpredu s dennými LED svetlami, vzadu taktiež s LED technológiou) a veko batožinového priestoru.
Žiadnu revolúciu však nečakajte ani v kabíne. Návrhári zmenili farebné kombinácie a druhy obkladových materiálov, prístrojový panel dostal jemné chrómované rámčeky, zmenil sa volant, podsvietenie interiéru a pribudla komfortná aj bezpečnostná výbava.
Dôležitejšou zmenou je obmena motorovej palety, z ktorej vypadli naftové agregáty starších konštrukcií. Z ponuky vypadol turbodiesel 1.6 TDI, zatiaľ čo agregát 2.0 TDI už patrí k novej generácii naftových motorov konštrukčného radu EA288. Z benzínových motorov bude k dispozícii atmosférický dvojliter a prepĺňané motory 1.8 a 2.0 TSI. Pre hybridnú verziu je vyčlenený benzínový štvorvalec 1.4 TSI.
Na americký trh sa zmodernizovaná Jetta dostane do predaja v treťom štvrťroku 2014, termín jej uvedenia v Európe Volkswagen v New Yorku neoznámil.