Kia Optima Hybrid: Kórejský eko - sedan absolvoval plastiku

V Európe nedocenený kórejský sedan Kia Optima absolvoval facelift už v minulom roku. Teraz prišla na rad jeho hybridná verzia. Technika síce ostáva nezmenená, ale lepšia aerodynamika prináša nižšiu spotrebu.

28.04.2014 06:00
debata
Vynovený dizajn prednej časti má nielen... Foto: Kia
Kia Optima Hybrid 2014 Vynovený dizajn prednej časti má nielen estetickú funkciu. Zároveň zlepšuje aerodynamiku. Na vynikajúcom súčiniteli odporu vzduchu Cd 0,26 sa však podieľajú aj optimalizované prahy a disky kolies.

Vynovený hybridný sedan strednej triedy sa bude od svojich bežných súrodencov odteraz líšiť podstatne viac ako doteraz. Dizajnéri a konštruktéri mu totiž naordinovali pomerne rozsiahli facelift, ktorý má za úlohu nielen osviežiť vzhľad, ale najmä zlepšiť aerodynamiku. S koeficientom odporu vzduchu Cd 0,26 sa Optima Hybrid naozaj nemá za čo hanbiť a konkuruje najlepším v triede.

Vizuálne zmeny završujú dve nové farby laku -... Foto: Kia
Kia Optima Hybrid 2014 Vizuálne zmeny završujú dve nové farby laku - Smoky Blue a Aluminium Silver

Zmeny sa dotkli najmä tvaru predného a zadného nárazníka a obloženia prahov, ktoré zlepšuje obtekanie vozidla. Úplne nová je aj predná tigria maska, ktorá má síce podobný tvar, ale odlišný „výplet“. Špecifickú pozíciu vyjadruje Hybrid aj novými hmlovými LED svetlami. Vizuálne zmeny završujú dve nové farby laku, Smoky Blue a Aluminium Silver, ako aj nový dizajn aerodynamicky optimalizovaných 16– alebo 17-palcových diskov kolies.

Prepracovaný interiér umožňuje odteraz použitie kontrastného bieleho čalúnenia s obkladmi z klavírnej černe. Okrem toho prináša niekoľko nových komfortných prvkov. Napríklad špecifický 8-palcový monitor dotykového rozhrania s funkciami pre hybridný pohon a navigáciu, kompatibilitu s iPodom, ventilované sedadlá a novú reguláciu ventilácie v zadnej časti kabíny.

Novinkou interiéru sú napríklad ventilované... Foto: Kia
Kia Optima Hybrid 2014 Novinkou interiéru sú napríklad ventilované predné sedadlá a nový 8-palcový displej dotykového rozhrania so špecifickou „hybridnou“ grafikou.

Technika pod kapotou ostáva bez zmien. Európska špecifikácia hybridnej Optimy sa aj naďalej spolieha na atmosférický štvorvalec 2,0 GDI (110 kW) s priamym vstrekovaním paliva a synchrónny elektromotor (35 kW) zabudovaný do 6-stupňovej automatickej prevodovky. Ten čerpá energiu z li-ion-polymérovej batérie.

Celkový výkon sústavy je naladený na 131 kW, čo Optime Hybrid umožňuje zrýchlenie na stovku za 9,4 sekundy. Priemerná spotreba je pritom len 5,1 litra benzínu na 100 km, čo je o 0,3 litra menej v porovnaní s minulosťou. Svoje zohrala nielen lepšia aerodynamika, ale aj účinnejšia rekuperácia brzdnej energie. Novinkou je aj brzdný aktuátor iBAU, ktorý zrýchľuje reakcie ABS, čím sa brzdná dráha Optimy skrátila o 1,7 metra.

Hybridná technika sa spolieha naďalej na... Foto: Kia
Kia Optima Hybrid 2014 Hybridná technika sa spolieha naďalej na 4-valec 2,0 GDI a elektromotor v prevodovke. Celkový výkon sústavy je 131 kW. Zlepšila sa však rekuperácia brzdnej energie.

Nová Kia Optima Hybrid absolvovala svetovú premiéru na autosalóne v Ženeve. Na slovenskom trhu je dostupná, ale len formou individuálnej objednávky.

Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm 4 845
Šírka (mm) 1 830
Výška (mm) 1 455
Rázvor náprav (mm) 2 795
Objem batožinového priestoru (l) 381
Objem palivovej nádrže (l) 65
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 587
Technické údaje
Motor 2,0 GDI/elektro­motor
Počet valcov/ ventilov 4/16 DOHC/-
Zdvihový objem (ccm) 1 999/-
Max. výkon (kW/ot.) 110/35 (max 131)
Max. krút. moment (Nm/ot.) 180/205 (max. 319)
Prevodovka 6– automatická
Max. rýchlosť (km/h) 190
0 – 100 km/h (s) 9,4
Spotreba na 100 km (l) 5,1
Kia Optima Hybrid 2014
Kia Optima Hybrid 2014
+10Kia Optima Hybrid 2014

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Kia #hybrid #hybridné autá #Kia Optima
Články podľa značiek