
Reinkarnácia Escortu nie je zas až takým veľkým prekvapením. Ford ho ukázal pred rokom vo forme konceptu. No a do Pekingu dorazil so sériovou verziou. Tá je v porovnaní so štúdiou omnoho triezvejšia. Na Escorte už nenájdete LED svetlá, zapustené kľučky dverí ani bezrámové okná prekrývajúce stĺpiky či „turbínové“ disky kolies.
Z Escortu sa jednoducho stal obyčajný tovar. To, čo sa však nezmenilo, je koncepcia trojpriestorovej karosérie. Kompaktný sedan nižšej strednej triedy bude totiž určený pre čínsky trh, kde majú autá s „kufrom“ obrovskú popularitu. Kto však vie, prečo nesie práve názov Escort? Veď pôvodný model sa v Číne nikdy nepredával, takže marketingová výhoda to určite nie je.

Čínsky Escort ide tiež tak trochu proti súčasnej filozofii One Ford, ktorá predpokladá výrobu prakticky identických modelov pre celý svet. Lenže miliardová Čína určite stojí za výnimku. Escort bude teda akýmsi lacnejším súrodencom Focusu, na ktorého platforme je postavený. So súčasnou produkciou ho spája aj „astonovský“ tvar prednej masky. Bohužiaľ, oveľa viac o ňom nevieme.
Ford prezradil len toľko, že pohonnou jednotkou bude 4-valec s objemom 1,5 litra. Nejde však o nový EcoBoost, ale atmosférickú verziu s názvom 1,5 Ti-VCT. Zato Escort vychádza v ústrety čínskym zákazníkom vo výbave. Napríklad prináša dokovaciu stanicu pre smartfóny, čo je v Číne veľmi populárne, a chýbať nebude ani USB-port. O bezpečnosť sa postará šesť airbagov a ESP.

Paradox je, že dizajn Escortu sa nerodil v Číne ani v Európe ani v USA. Postaralo sa oň štylistické centrum Fordu v Austrálii, kde sídli Asia Pacific Design Team. S novinkou, ktorú bude Ford vyrábať v spoločnom čínskom podniku Changan Ford od druhej polovice tohto roka, má veľké plány. Priestranné sedany na hranici nižšej strednej a strednej triedy zastupujú v Číne totiž viac ako štvrtinu trhu. V Európe sa naň však netešte.