Ak má BMW naozaj v pláne postaviť väčšiu limuzínu ako súčasný rad 7, bude niesť s určitosťou číslicu 9. Osmička jednoducho neprichádza do úvahy, keďže párne čísla sú v mníchovskej hierarchii vyhradené športovým modelom. Ako by mohlo BMW 9 vyzerať? To ukazuje práve pekinský koncept Vision Future Luxury. Zároveň je však nielen dizajnovou štúdiou, ale aj laboratóriom nových technológií. Najmä tých materiálových.
Hlavným poslaním je totiž ukázať, akým spôsobom by bolo možné zredukovať hmotnosť luxusných vozidiel v blízkej budúcnosti. Cestou je inteligentná konštrukcia a rozsiahle nasadenie kompozitných materiálov. BMW s nimi má už vďaka elektromobilom i3 a i8, ktoré sú prvými veľkosériovým modelmi vyrábanými z vystužených plastov CFRP, bohaté skúsenosti. Teraz by ich mohlo aplikovať do väčších formátov.
Napríklad hyperluxusnej limuzíny radu 9 s dĺžkou vysoko nad päť metrov. Aj preto je Vision Future Luxury vyrobené prevažne z hliníka a karbónu. Nový prístup k využitiu týchto materiálov vidieť hneď po otvorení dvoch párov dverí. Tie zadné sa otvárajú proti smeru jazdy a odhaľujú tenký karbónový stredový stĺpik, ktorý je integrovaný priamo do konštrukcie predných sedadiel. Tak to tu naozaj ešte nebolo.
Výsledkom je nielen dostatočná pevnosť karosérie a nižšia hmotnosť, ale aj skutočnosť, že takto tvarovaný stĺpik netvorí prekážku pri nastupovaní. Podobne je na tom celý interiér. Všetky jeho moduly vrátane sedadiel, palubnej dosky, stredovej konzoly či výplní dverí sú vytvorené vrstvením karbónu, hliníka a následne požadovanej povrchovej dekorácie. Niekde je teda odhalený čistý kompozit, niekde hliník či koža alebo drevo – v tomto prípade lipové.
Koľko hmotnosti by bolo možné ušetriť takouto technológiou, BMW neuvádza. Podobne ako celkové rozmery štúdie lakovanej vo farbe Liquid Platinum Bronze. Dizajn rešpektuje štylistický jazyk BMW a klasické proporcie s krátkymi prevismi, dlhou kapotou a dozadu posunutou kabínou. Obrovské predné „ľadvinky“ lemujú laserové svetlá, schopné svietiť až do vzdialenosti 600 metrov. Zadné úzke svetlá sa zasa spoliehajú na technológiu organických diód OLED.
Interiér prináša miesto pre štvorčlennú posádku v samostatných sedadlách integrovaných priamo do konštrukcie skeletu. Prezentuje sa tu tiež nová generácia služieb BMW ConnectedDrive. Vodič má pred sebou trojicu TFT displejov, ktoré pôsobia vďaka 3D grafike akoby boli súčasťou štruktúry palubnej dosky. Ľavý displej slúži najmä informáciám o vozidle, stredný zobrazuje analógový rýchlomer či otáčkomer, teda tvorí virtuálny prístrojový panel, a pravý je vyhradený najmä multimediálnym funkciám. Po prvýkrát reaguje na dotyk.
Nová generácia head-up displeja zas dokáže zvýrazňovať dôležité informácie a objekty priamo na pozadí reálneho sveta – môže ísť napríklad o dôležité dopravné značky, prekážky alebo dokonca budovy. Samostatný displej má aj spolujazdec. A k tomu musíme ešte pripočítať zadné displeje a odnímateľný tablet pre cestujúcich vzadu. Všetky displeje vzájomne komunikujú a umožňujú prístup k informáciám, komunikácii či zábave. Kým však v otázkach materiálov a komunikačných technológií je BMW pomerne otvorené, o pohonnej sústave nepadlo v tlačovej správe ani slovo.
Je teda možné, že pekinský koncept nie je v súčasnosti pojazdný. V každom prípade však mníchovský výrobca plánuje vstup do superluxusného segmentu. Šepká sa, že rad BMW 9 by mohol prísť na trh už v roku 2016. Zaujímavé bude nepochybne sledovať, ako sa vyprofiluje voči luxusným koncernovým korábom z dielne Rolls-Royce. Navyše by BMW 9 nemalo byť celkom osamotené. Plánované je totiž aj superluxusné kupé radu 8, ktoré by malo vychádzať zo štúdie Gran Lusso, postavenej v spolupráci s talianskym štúdiom Pininfarina.