Po bankrote Saabu v roku 2011 obnovila švédska značka produkciu pôvodného a mierene upraveného modelu 9–3 pod krídlami nového vlastníka, spoločnosti NEVS, až v decembri minulého roka. Ide však v podstate o ručnú montáž. Predaj Saabov prebieha zatiaľ len vo Švédsku. V ponuke je len jediný model 9–3 Aero s preplňovaným benzínovým motorom s výkonom 162 kW. Na diesely nemá NEVS totiž práva, rovnako ako na nový model 9–5, ktorý sa vyrábal len pár mesiacov a z ktorého vzniklo len 11 307 kusov.
I tak by chcela spoločnosť rozšíriť ponuku o kombi a kabriolet s plátennou strechou. Opäť pôjde o dobre známe modely na báze 9–3, ktoré boli v týchto karosárskych variantoch predstavené už v roku 2003. Výroba Saabov však nesmie prekročiť hranicu 3 000 kusov ročne, pretože inak by museli tieto morálne zastarané autá podstúpiť nové crashtesty Euro NCAP. A v nich nemajú veľa šancí na dobrý výsledok.
Budúcnosť Saabu tak leží na pleciach konceptu PhoeniX, ktorý bol predstavený v Ženeve v roku 2011 v podobe športového kupé. Je však nositeľom novej platformy, na ktorú má NEVS licenciu a ktorá mala byť základom pripravovanej novej generácie Saabu 9–3. Spoločnosť teda tvrdí, že vďaka jej flexibilite bude schopná vyvinúť nové modely a karosárske verzie. Kedy by sa mali objaviť na trh však NEVS nechcelo komentovať.
Zatiaľ sa úsilie koncentruje na vývoj elektromobilov 9–3, ktoré by mali skončiť v Číne. Niekoľko prototypov už Saab testuje v čínskom meste Čching-tao. Je to logické. Nový vlastník NEWS má totiž čiastočne čínske kapitálové pozadie.