Označenie 408 nie je pre Peugeot žiadnou novinkou. Kým však v Európe sa spája s neúspešným sedanom, kombi a kupé strednej triedy, v Číne pod ním od roku 2010 figuruje trojpriestorová verzia tristoosmičky. S príchodom novej generácie je teda čas na generačnú zmenu. Predstavila sa na autosalóne v Pekingu.
Nový Peugeot 408 sedan vychádza z nového hatchbacku 308, respektíve z verzie kombi 308 SW s predĺženým rázvorom. To mu dáva oveľa prirodzenejšie proporcie, ako to bolo v minulosti. Celkové rozmery si Peugeot nechal zatiaľ sám pre seba. Napokon, novinka je určená výhradne pre čínsky trh, kde sú sedany na hranici nižšej strednej a strednej triedy veľmi populárne.
Tomu zodpovedá aj odlišná ponuka motorov. Základom je atmosférický 4-valec s objemom 1,6 litra a výkonom 82 kW. Nad ním bude stáť väčší 4-valec 1,8i s výkonom 104 kW a na vrchole turbo 1,6 THP (121 kW). Ďalšie podrobnosti, napríklad o prevodovkách, nie sú známe. Špekuluje sa však, že vzhľadom na vydarený dizajn Peugeot uvažuje aj s predajom v Európe.
Samozrejme, v takomto prípade by ponuka motorov zodpovedala európskej špecifikácií modelu 308 vrátane dieselových agregátov a nových 3-valcov 1,2 PureTech. A platiť by to malo aj o označení. Zatiaľ bude nový sedan bojovať v Číne napríklad s novým Fordom Escort alebo Citroënom DS 5LS.