Nový VW Passat sa odhaľuje. Veď bolo na čase

Ôsmu generácia Passatu predstaví Volkswagen na jesennom autosalóne v Paríži, no už dnes zverejňuje prvé oficiálne skice a stručné informácie. Príde o šesťvalec, ale dostane dvakrát preplňovaný diesel 2,0 TDI a plug-in hybridnú verziu.

23.05.2014 06:00
debata (13)
Dizajn Passatu ôsmej generácie by mal byť o... Foto: Volkswagen
VW Passat - 2015 Dizajn Passatu ôsmej generácie by mal byť o čosi menej konzervatívny. Jeho predná maska je napríklad inšpirovaná štúdiou VW Cross Coupé.

S novým Passatom sa Volkswagen veru veľmi neponáhľal. Aktuálna siedma generácia síce debutovala len pred piatimi rokmi, čo by zodpovedalo bežnému generačnému cyklu, ale v skutočnosti išlo o facelift a modernizáciu tej šiestej. No a tá bola predstavená v roku 2005, teda pred takmer desiatimi rokmi. Súčasný Passat má tak svoje najlepšie roky definitívne za sebou.

Na jeseň preto dôjde k dlho očakávanému veľkému striedaniu stráží. Passat s poradovým číslom osem bude konečne od základu novým autom. Postavia ho na modulárnej platforme MQB, čo znamená, že by mal byť v porovnaní so svojím predchodcom ľahší a ako ukazujú prvé oficiálne skice, mal by mať aj menej konzervatívny dizajn. Napokon, čiastočne je inšpirovaný konceptom Cross Coupé, ktorý sa prezentoval v Tokiu už v roku 2011.

Základom nového Passatu má byť modulárna... Foto: Volkswagen
VW Passat - 2015 Základom nového Passatu má byť modulárna platforma MQB. Tá umožní aj príchod plug-in hybridnej verzie, ktorá by mala byť schopná absolvovať v čisto elektrickom režime približne 50 km.

Áno, vtedy síce išlo o typický crossover, ale ak porovnáme jeho širokú prednú masku, ktorej lamely vrastali do zužujúcich sa reflektorov, paralela je jednoznačná. Aj zadná časť, najmä riešenie integrovaných výfukov, sa v podstate odvoláva na koncept Cross Coupé. Rozmery karosérie, ako aj interiér zostávajú zatiaľ tajomstvom. Zato Volkswagen prezradil, že nový Passat bude využívať virtuálny prístrojový panel s 12,3-palcovým TFT displejom.

V ponuke pribudne head-up displej či nové multimediálne rozhranie schopné komunikovať cez bluetooth súčasne s dvoma smartfónmi alebo inými externými zariadeniami. Nová generácia parkovacieho asistentu by mala zvládnuť parkovanie aj bez vodiča. Samozrejmosťou má byť multikolízna brzda, systém núdzového brzdenia, adaptívny tempomat, kontrola vybočenia z jazdného pruhu a mnoho ďalších bezpečnostných systémov.

Z ponuky motorov vypadne v súlade so súčasnou módou downsizingu veľký atmosférický 6-valec 3,6 FSI. Passat dostane preplňovaný 4-valec 1,4 TSI s odpájaním dvoch valcov a dva silnejšie benzínové motory 1,8 TSI a 2,0 TSI. Naftové motory TDI s objemom 1,6 a 2,0 litra má obohatiť nové bi-turbo 2,0 BiTDI s výkonom až 174 kW a krútiacim momentom 500 Nm. Tak ako doteraz sa počíta s pohonom 4Motion a prevodovkami DSG.

Je možné, že práve v Passate bude debutovať aj nový 10-stupňový automat DSG, o ktorom informovala automobilka nedávno na svojej konferencii o motoroch vo Viedni. V každom prípade má však ponuku obohatiť plug-in hybridná verzia kombinujúca motor 1,4 TSI s elektromotorom a li-ion akumulátormi, ktorých kapacita by mala stačiť na 50 km jazdy v čisto elektrickom režime.

Na bližšie informácie si však ešte bude musieť počkať. Svetová premiéra ôsmej generácie Passatu je totiž naplánovaná až na októbrový autosalón v Paríži. Dobrou správou je, že súčasne by sa mal predstaviť Passat sedan aj kombi Variant. Predaj odštartuje v novembri.

© Autorské práva vyhradené

13 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW Passat #autosalón Paríž 2014 #Passat
Články podľa značiek