Dizajn asi nikoho neprekvapí. Kombi vychádza z aktuálnej generácie céčka a zadná časť sa drží typickej stuttgartskej šablóny so zužujúcim sa stĺpikom a mierne panoramaticky riešeným zadným oknom. V porovnaní s minulosťou však bude nové kombi, tak ako samotná trieda C, podstatne väčšie. Do dĺžky (4 702 mm) pribudlo 96, do šírky (1 810 mm) 40 a na rázvore s hodnotou 2 840 mm až 80 mm. To znamená viac miesta v kabíne, ale aj v samotnom kufri.
Cestujúci na zadných sedadlách majú teraz napríklad o 45 mm väčšiu priestorovú rezervu v oblasti kolien. Kufor sa síce tiež zväčšil, ale k radikálnym zmenám rozhodne nedošlo. V základe má 490 litrov, čo je nárast o symbolických päť litrov, a po sklopení sedadiel ich ponúkne 1 510, čo je v porovnaní s predchádzajúcou generáciou viac o 10 litrov. Rozhodne však Mercedes popracoval na variabilite.
Zadné sklopné sedadlá sú totiž delené v pomere 40 : 20 : 40. Predtým boli sedadlá a operadlá len dvojdielne a delené v pomere 40 : 60. Novinkou je aj elektrické ovládanie operadiel, čo zjednodušuje ich manipuláciu. Pre zadné výklopné veko má Mercedes pripravené dve verzie ovládania. Klasické Easy Pack s elektrickým otváraním a komfortnejší systém Handsfree Acces, keď postačuje na otvorenie veka pohyb nohy pod nárazníkom.
Vďaka 45-percentnému podielu využitia hliníka na karosérii je nová generácia kombi napriek výrazne väčším rozmerom ľahšia až o 65 kg. Pritom dosahuje vyššiu tuhosť. Zákazníci budú môcť, podobne ako pri sedane, voliť dva dizajny prednej masky. Klasický s veľkou mriežkou a hviezdou na kapote vo verzii Exclusive Line alebo športovú masku s centrálne umiestneným logom trojcípej hviezdy.
Škálu motorov preberá Mercedes C Kombi zo sedanu. Naftové 4-valcové agregáty vybavené štart-stop systémom a úpravou spalín SCR spĺňajú s predstihom emisnú normu Euro 6. Ich výkon je od 85 (C180 BlueTec) až do 150 kW (C250 BlueTec). Okrem toho bude v ponuke hybrid C 300 BlueTec Hybrid kombinujúci najsilnejší 4-valcový bi-turbo diesel s objemom 2,1 litra (150 kW) s elektromotorom (20 kW). Priemerná spotreba má byť len 3,8 litra nafty na 100 km.
Benzínové 4-valcové agregáty BlueDirect dopĺňa jediný 6-valec. Ich výkon sa pohybuje od 115 do 245 kW. V pláne je aj plug-in hybrid C 350 Hybrid s výkonom 205 kW (155 + 50 kW). Zo sedanu pochádzajú aj ďalšie technológie ako pneumatické odpruženie Armatic s funkciou udržiavania svetlej výšky nezávisle od zaťaženia, pohon oboch náprav 4Matic či systém nastavenia jazdných režimov od Comfort cez Eco a Sport až po Sport +. Štandardom je variabilné riadenie.
Pre nové kombi triedy C sú tiež k dispozícii všetky aktívne bezpečnostné systémy, ktoré ponúka trieda C. Od monitorovania únavy vodiča a samočinného kolízneho brzdenia do rýchlosti 105 km/h cez radarový tempomat a aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu až po adaptívne svetlá s tienením protiidúcich vozidiel.
Na kombi triedy C už nebudeme musieť dlho čakať. Svetovú premiéru má síce naplánovanú na októbrový parížsky autosalón, ale do predaja sa dostane už v septembri.