Škoda Yeti Xtreme: okrídlený šíp vystrčil rožky

Automobilka Škoda ukázala Yeti Xtreme - terénne auto s DNA súťažného špeciálu. Yeti s „dakarskou“ úpravou je v skutočnosti štúdiou určenou pre zraz GTI pri jazere Wörthersee.

28.05.2014 07:51
Škoda Yeti Xtreme Foto:
Škoda Yeti Xtreme naznačuje, ako by mohol vyzerať terénny súťažný špeciál s logom okrídleného šípu.
debata (1)

Na rozdiel od predchádzajúcich konceptov Škody určených pre zraz GTI nešli konštruktéri pri stavbe Yeti Xtreme cestou prvoplánového odrezania strechy. Naopak, zachovali jeho pôvodnú pevnú štruktúru aj pohon všetkých kolies a skombinovali ich s prvkami súťažného špeciálu.

O patričnú vizuálnu príťažlivosť sa v prípade tohto auta stará matne šedý lak kombinovaný s atraktívnou žlto-zelenou strechou, rovnako sfarbenými diskami kolies a ťažnými okami v nárazníkoch. Okrem toho si Yeti Xtreme rozráža vzduch novým predným nárazníkom s výraznou imitáciou ochranného nájazdového plechu, nechýbajú mu široké nástavce prahov, modifikovaný zadný nárazník, či dve mohutné koncovky výfukov. Pozornejší pohľad prezradí, že celé auto je navyše výrazne širšie (vrátane vytiahnutých lemov blatníkov a širších rozchodov) a jazdí na balónových terénnych pneumatikách.

Upravené nárazníky a vytiahnuté blatníky s... Foto: Škoda
Škoda Yeti Xtreme Upravené nárazníky a vytiahnuté blatníky s prahmi terénnej Škode naozaj pasujú.

Kabína ako zo sveta rallye

Čím Yeti Xtreme prekvapuje, je určite jeho kabína. Zabudnite na klasické sedadlá, tu sa k slovu dostali štyri športové „škrupiny“ Recaro a celok dopĺňa športový volant, imitácia plechov na podlahe (aj pod zadnými sedadlami) a obšívanie kontrastnou niťou (vrátane obšitia palubnej dosky). Súčasťou interiérového paketu Color&Trim sú aj karbónové doplnky a čalúnenie alcantarou.

V kabíne navyše nájdete detaily charakteristické skôr pre súťažné špeciály. Za všetko hovorí kompletné plnohodnotné rezervné koleso za zadnými sedadlami, hasiaci prístroj, rezač bezpečnostných pásov alebo súprava pre poskytnutie prvej pomoci. Vedľa veľkej rezervy sú v kufri aj nájazdové plechy slúžiace na vyslobodenie zapadnutého auta (napr. z hlbokého piesku).

Kabína je rovnako radikálna ako zmeny... Foto: Škoda
Škoda Yeti Xtreme Kabína je rovnako radikálna ako zmeny exteriéru. Nechýba tu ani štvorica športových sedadiel Recaro.

Motor 1.8 TSI a brzdy z Octavie RS

Pod kapotou „extrémneho“ Yeti nečakajte žiadny naftový motor, emisie totiž nie sú v tomto prípade na programe dňa. Svoje miesto si tu preto našiel prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.8 TSI naladený na max. výkon 112 kW/152 k (cieľom nebol len vysoký výkon, ale najmä jeho plochá výkonová krivka) a krútiaci moment 250 Nm, ktorý posiela svoju silu na všetky kolesá prostredníctvom šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG. Yeti Xtreme 1.8 TSI sa tak na 100 km/h dostane za 9 s a zrýchľovať prestane až pri dosiahnutí 192 km/h. O zastavenie auta sa má spoľahlivo postarať brzdový systém z aktuálnej Škody Octavia RS. Čerešničkou na torte je výškovo nastaviteľný podvozok, škoda len, že samotná automobilka k nemu nič konkrétne neprezradila.

Čo je zraz GTI pri Wörthersee

Priaznivcom značiek koncernu Volkswagen sú legendárne zrazy GTI pri jazere Wörthersee (pri rakúskom meste Reifnitz) veľmi dobre známe. Ide o pravidelné stretnutia majiteľov a priaznivcov koncernových značiek (s ročnou periodicitou), ktoré sa v priebehu rokov z malého stretnutia majiteľov upravených Golfov GTI vypracovali až na prestížne podujatie a akúsi výkladnú skriňu koncernu Volkswagen. Na akcii sa tak každý rok predvedie niekoľko štúdií a noviniek, ktoré tu absolvujú svoju svetovú premiéru. V posledných rokoch sa na zrazoch pri Wörthersee svojimi športovými štúdiami pravidelne prezentuje aj česká značka Škoda. Tohtoročný zraz sa bude konať v termíne od 28. do 31. mája 2014.

Škoda Yeti Xtreme
Škoda Yeti Xtreme
Škoda Yeti Xtreme
1 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda Yeti
Články podľa značiek