BMW 5 dostalo silnejšie a úspornejšie naftové štvorvalce

Neuplynul ešte rok od modernizácie modelového radu BMW 5 a mníchovská automobilka prichádza s ďalšími novinkami. Základné naftové verzie 518d a 520d dostanú totiž v lete nové 4-valcové diesely. Sú silnejšie a úspornejšie.

02.06.2014 16:00
BMW 518d Foto:
Nové modulárne dvojlitrové diesely využívajú vstrekovanie Common Rail so zvýšeným vstrekovacím tlakom až na 2 000 barov. O kultúru chodu sa starajú vyvažovacie hriadele integrované do hliníkovej kľukovej skrine.
debata (12)

Oba pochádzajú z novej rodiny modulárnych agregátov s objemom dvoch litrov. Majú hliníkovú kľukovú skriňu s integrovanými vyvažovacími hriadeľmi, turbodúchadlo s variabilnou geometriou a najmodernejšie vstrekovanie Common Rail so solenoidovými vstrekovačmi, ktoré zvládajú tlak až 2 000 barov. O redukciu spotreby sa stará aj sériovo dodávaný štart-stop systém.

V oboch modeloch 518d aj 520d došlo k nárastu maximálneho výkonu o 5 kW. V prípade 518d to znamená 110 a v prípade 520d až 140 kW. Kým krútiaci moment slabšej verzie ostal na pôvodnej úrovni, 520d má teraz rovných 400 Nm, čo je o 20 Nm viac. Lepšie výkonové parametre sa podpísali aj na lepšej akcelerácii.

Spotreba verzií 518d a 520d klesne vďaka novým... Foto: BMW
BMW 518d Spotreba verzií 518d a 520d klesne vďaka novým agregátom o dva decilitre, na 4,3 litra nafty na 100 km. S 8-stupňovým automatom to bude len o dva decilitre viac.

Verzia 518d akceleruje na 100 km/h za 9,5 a 520d za 7,9 sekundy. Oba modely teda potrebujú o dve desatiny sekundy menej. Zároveň sa môžu pochváliť nižšou spotrebou. Tá klesla o dva decilitre na 4,3 litra nafty na 100 km. V kombinácii s 8-stupňovou automatickou prevodovkou je to 4,5 litra. Nové motory budú od leta k dispozícii pre sedan aj kombi. Silnejšia verzia aj s pohonom oboch náprav iDrive.

Spolu s novým modelovým rokom bude BMW radu 5 vybavené aj novou aparatúrou Professional a navigáciou Business s rýchlejšou riadiacou jednotkou, ktorá sa postará o pohotovejšie reakcie.

© Autorské práva vyhradené

12 debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #BMW 5
Články podľa značiek