Prvou automobilkou, ktorá zaviedla adaptívne riadenie do sériovej výroby, bolo BMW a jeho systém Active Steering. Neskôr sa pridali aj ďalší výrobcovia, napríklad Audi a Infiniti. Technologicky náročné riadenie však zostalo doteraz len výsadou prémiových modelov. Ford to chce zmeniť. Oznámil, že do jedného roka privedie do série vlastné adaptívne riadenie.
Na rozdiel od BMW, kde je systém integrovaný do prevodovky riadenia, a Infiniti, ktoré používa komplikovanejšie riadenie Direct Adaptive Steering (DSA) bez mechanického prepojenia medzi volantom a kolesami, integroval Ford adaptívne riadenie priamo do volantu. Výhodou je, že takéto riešenie si nevyžaduje zásadné zásahy do konštrukcie riadenia.
Montovať ho tak bude môcť prakticky do akýchkoľvek vozidiel od malej Fiesty, cez Focus a Mondeo až po pikap radu Ford F. Zariadenie bude meniť pomer medzi natočením volantu a vychýlením kolies. Pri nízkych rýchlostiach bude riadenie priamejšie, takže napríklad pri parkovaní budú stačiť len malé pohyby volantu na to, aby sa kolesá natočili do krajných polôh.
Naopak, pri vyšších rýchlostiach bude „prevod“ riadenia oveľa dlhší, čím sa dosiahnu jemnejšie a presnejšie reakcie. Systém tiež dokáže meniť účinok posilňovania, čo znamená lepšiu spätnú väzbu pri rýchlej alebo športovej jazde. Systém, ktorý Ford vyvinul v spolupráci so spoločnosťou Takata, by sa mal objaviť na trhu už začiatkom budúceho roka.