Lexus CT 200h: Najmenší Lexus podstúpil revíziu

Po troch rokoch inovuje Lexus najmenší model CT. Zmeny nie sú dramatické, ale vďaka nim ponúkne ešte vyšší komfort. V spotrebe nemá konkurenta.

13.06.2014 06:00
Lexus CT 200h 2014 Foto:
Predná maska zvýraznila svoj vretenový tvar. Nové sú aj projektorové LED svetlomety.
debata

Lexus CT 200h prišiel na trh len pred troma rokmi, no už sa stihol prepracovať vo viacerých európskych krajinách na post najpredávanejšieho Lexusu. Napríklad vo Veľkej Británii, v Taliansku, Španielsku, Nórsku alebo Holandsku. Automobilka tu predala z tohto hatchbacku, ktorým v roku 2011 vstúpila po prvýkrát do nižšej strednej triedy, viac ako 42 000 kusov. To predstavuje až štvrtinu celkovej produkcie.

Dizajnéri popracovali najmä na prednej časti. CT 200h dostalo veľkú vretenovú masku s plastickejším vzhľadom. Jej stredná časť je umiestnená nižšie a predsunutá viac dopredu, kým spodná je širšia o 100 mm. Zvýrazňuje ju aj nový matný chrómový lem. Prepracovaná bola aj oblasť hmlových svetiel a projektorové reflektory vybavené LED diódami. Zboku identifikujete vynovený Lexus len vďaka dvom novým dizajnom 10-lúčových 16– a 17-palcových kolies.

Vzadu sa zmeny obmedzili na revidovaný nárazník s difúzorom a zníženými bočnými partiami. Facelift uzatvára červený lak karosérie a strešná anténa v tvare žraločej plutvy. Ešte menej vizuálnych zmien sa odohralo v interiéri. Najvýraznejšou je volant zo sedanu IS s priemerom 370 mm, nový tenší centrálny displej, prešívané čalúnenie dverí a nové obkladové materiály vrátane dreveného Shimamoku. Prístrojový panel môže byť odteraz vybavený 4,2-palcovým TFT displejom, ktorý spolupracuje s multimediálnym rozhraním.

Vzadu je najväčšou novinkou nárazník s... Foto: Lexus
Lexus CT 200h 2014 Vzadu je najväčšou novinkou nárazník s difúzorom. V ponuke pribudli 10-lúčové disky kolies.

Zmenou prešiel aj ovládač rozhrania RTI (Remote Touch Interface) druhej generácie s joystickom. Výrazne sa zlepšila navigácia so 40 GB pamäťou a novou 3D grafikou. Celkovo podstúpila navigácia až 29 zlepšení. Hlasové ovládanie rozpozná viac jazykov. Raritou je audio systém s reproduktormi, ktorých ultratenké membrány využívajú bambusové vlákno. Najvyššia úroveň Mark Levinson má až trinásť reproduktorov vrátane subwoofera. Ďalšími novinkami je zadná parkovacia kamera, kontrola tlaku v pneumatikách alebo možnosť vypínania systému riadenia kontroly trakcie.

Zmien pod kapotou sme sa nedočkali. Lexus CT 200h poháňa aj naďalej výlučne hybridná sústava tvorená Atkinsonovým 4-valcom 1,8 VVT-i (73 kW) a 60-kilowattovým elektromotorom prepojeným s kontinuálnou planétovou prevodovkou E-CVT. Celkový výkon sústavy je 100 kW, takže CT 200h ponúka nezmenenú dynamiku so zrýchlením na stovku za 10,3 sekundy a maximálnou rýchlosťou 180 km/h. Lepší pocit má však priniesť nový softvér prevodovky, ktorý vytvára prirodzenejší vzťah medzi otáčkami motora a okamžitou rýchlosťou.

Spotrebou ostáva CT 200h kráľom prémiových hatchbackov. Aspoň na papieri. Priemerne skonzumuje v režime ECO len 3,6 litra benzínu na 100 km, čo predstavuje 82 g CO2 na kilometer. K ekonomike prevádzky prispievajú nové pneumatiky s ultra nízkym valivým odporom. Okrem tohto režimu je schopný v móde EV aj krátkodobej jazdy bez spaľovacieho motora. Naopak, režim Sport využíva hybridnú sústavu na podporu dynamiky. Mení sa aj ohlas na plynový pedál, činnosť prevodovky, účinok posilňovača riadenia a grafika prístrojov.

Nový volant z modelu IS dopĺňa tenší centrálny... Foto: Lexus
Lexus CT 200h 2014 Nový volant z modelu IS dopĺňa tenší centrálny displej rozhrania RTI, ale aj nový drvený obklad Shimamoku. Navigácia umožňuje odteraz 3D zobrazenie.

Posádka by mala zaregistrovať vyšší akustický komfort a menej vibrácií. Lexus urobil v tomto smere až 94 úprav. Zmenil sa napríklad zadný záves motora a pribudlo aj viac tlmiacich hmôt. Okrem toho zvýšil tuhosť karosérie pridaním dvadsiatich nových bodových zvarov v oblasti zadného veka a vo väčšej miere uplatnil lepené spoje v podlahe. To má tiež prispieť spolu s revidovanými pružinami, tlmičmi, novým zadným stabilizátorom a upraveným elektrickým posilňovačom riadenia k lepším jazdným vlastnostiam.

Zaujímavé je, že tímu 1 400 inžinierov, ktorí sa podieľali na inovácii CT 200h, „šéfovala“ po prvý raz žena, Chika Kako, ktorá pracuje pre Toyotu už od roku 1989. Lexus CT 200h sa predstavil vo svetovej premiére na jarnom ženevskom autosalóne a následne zamieril na európske trhy. Základná verzia CT 200h Comfort štartuje na Slovensku s uvádzacou cenou 22 200 eur.

Technické údaje
Model Lexus CT 200h
Počet valcov/ ventilov 4/16 + elektromotor
Zdvihový objem (ccm) 1 798
Max. výkon motora (kW/ot.) 73/5 200
Max. výkon elektromotora (kW) 60
Max. krút. moment motora (Nm/ot.) 142/2 800
Max. krút. moment elektromotora (Nm/ot) 207/-
Celkový výkon (kW) 100
Prevodovka E-CVT
0 – 100 km/h (s) 10,3
Max. rýchlosť (km/h) 180
Spotreba na 100 km (l) 3,6
Lexus CT 200h 2014
Lexus CT 200h 2014
+14Lexus CT 200h 2014

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Lexus. Lexus CT 200h
Články podľa značiek