Škoda spustila výrobu trojvalca 1,0 MPI. Pôjde aj do Fabie

Produkcia trojvalcov 1,0 MPI, ktoré sa pred dvoma rokmi predstavili v Škode Citigo, VW up!, Seate Mii a neskôr v novom Pole, sa presťahovala do Mladej Boleslavi.

09.06.2014 16:00
debata (2)
Nové 3-valce 1,0 MPI budú vyrábané v dvoch... Foto: Škoda-Auto
Škoda - motor 1,0 MPI Nové 3-valce 1,0 MPI budú vyrábané v dvoch výkonových verziách - 44 alebo 55 kW.

Modelový rad motorov EA 211 koncernu Volkswagen obsahuje troj- a štvorvalcové benzínové motory v štyroch objemových variantoch od 1,0 do 1,6 litra. Benzínové motory 1,2 a 1,4 TSI série EA 211 vyrába Škoda už od konca roku 2012. Teraz rozširuje závod v Mladej Boleslavi produkciu aj o trojvalec 1,0 MPI. Agregát budú aj naďalej používať malé a kompaktné vozidlá značiek Škoda, Seat a Volkswagen vrátane novej Fabie, ktorá sa predstaví na jeseň.

Trojvalec je konštruovaný s cieľom dosiahnutia nízkej spotreby, nízkych emisií a tiež nízkej hmotnosti. Navyše vyniká širokým spektrom využiteľných otáčok a dynamikou už pri nízkych otáčkach. Už dnes spĺňa s predstihom emisnú normu EU 6 a je k dispozícii v dvoch výkonových variantoch – 44 kW a 55 kW Popri motoroch TSI a MPI série EA 211 sa v v Škode už od roku 2001 vyrábajú agregáty 1,2 HTP série EA 111. Začiatkom mája vyrobila trojmiliónty motor 1,2 HTP.

V súvislosti s rastom výroby motorov Škoda v súčasnosti buduje centrum pre testovanie pohonných jednotiek vo vývojovom stredisku v Česana pri Mladej Boleslavi. Len do tohto projektu investuje spoločne s koncernom Volkswagen viac ako 34 miliónov eur. V súčasnosti je to najväčšia investícia do vývoja v Českej republike.

Výroba motorov sa začala v Mladej Boleslavi už v roku 1899. Štyri roky po založení podniku, ktorý sa spočiatku venoval výrobe bicyklov, vybavili jeho zakladatelia Václav Laurin a Václav Klement (L&K) prvýkrát bicykel pomocným motorom a vznikla takzvaná motocykleta. Pre pohon týchto jednostopových vozidiel sa vtedy vyrábali jednovalcové motory s výkonom 1,25 alebo 1,75 konskej sily.

Míľniky výroby motorov značky Škoda pre koncern VW
Rok Udalosť
1997 – Škoda dodáva do koncernu Volkswagen prvý motor. Ide o benzínový agregát s objemom 1,0 l a výkonom 37 kW (50 k).
2001 – začiatok výroby motora 1,2 HTP (EA 111)
2009 – začiatok výroby motora 1,2 TSI (EA 111)
2012 – spustenie výstavby nového centra na testovanie agregátov v centre Česana
2012 – začiatok výroby nových motorov 1,2 TSI a 1,4 TSI (EA211)
2013 – začiatok výroby motora 1,6 MPI (EA 211)
2014 – výroba jubilejného trojmiliónteho motora 1,2 HTP
2015 – začiatok výroby motora 1,0 MPI (EA 211)
2 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #1.0 MPI
Články podľa značiek