Nissan Navara: Nová generácia bude komfortnejšia a obratnejšia

Nová Navara bude stále schopná tvrdej práce. Na druhej strane však prináša množstvo hi-tech prvkov z osobných áut. Napríklad 7-stupňovú automatickú prevodovku alebo multimediálne rozhranie.

12.06.2014 06:00
Nissan Navara Foto:
Navara získala civilnejší vzhľad. Je nižšia a má viac sklonené čelné okno. V teréne však ťaží zo zväčšenej svetlej výšky.
debata

Nový Nissan Navara je výsledkom 80-ročných skúseností Nissanu so stavbou pikapov. Model s kódovým označením P300 je v poradí už dvanástou generáciou. A tie predošlé prekonáva vo všetkých smeroch. Dodávaný bude naďalej s dvojdverovou kabínou King Cab aj štvordverovou Double Cab. Novinka je o čosi nižšia, no na druhej strane prináša väčšiu svetlú výšku a väčší ložný priestor. To len dokladuje, že sa terénu a ťažkej práce báť nebude. V náročných podmienkach jej má pomôcť aj nový tuhší rám a pevnejšia karoséria. Tuhá zadná náprava zostane zachovaná.

Dodávať sa bude s dvojdverovou kabínou King Cab... Foto: Nissan
Nissan Navara Dodávať sa bude s dvojdverovou kabínou King Cab alebo štyrmi dverami a označením Double Cab. V oboch prípadoch došlo k predĺženiu ložného priestoru.

Na druhej strane prichádza s najprepraco­vanejším, priam civilným dizajnom, ktorý nie je v tejto triede rozhodne zákonom. Dizajn prednej masky sa odvoláva na prvky typické pre nový X-Trail alebo Qashqai. Čelné okno je sklonené vo väčšom uhle. V ponuke farieb pribudla hnedá Earth Bronze a oranžová Savannah. Novinkou sú aj denné LED diódy či smerové svetlá v zrkadlách. Drsný korienok je zrejmý z robustných lemov blatníkov a mohutných prahov.

Interiér s veľkou stredovou konzolou a... Foto: Nissan
Nissan Navara Interiér s veľkou stredovou konzolou a multimediálnym rozhraním pripomína skôr luxusné SUV ako pikap.

Ani v interiéri nezostal kameň na kameni. Kvalita materiálov a dizajn sa posunuli míľovými krokmi vpred. Nájdeme tu dokonca volant z Qashqaia, multimediálne rozhranie s TFT displejom a kompatibilitou s externými zariadeniami, cúvaciu kameru či kompas. Nissan sľubuje, že interiér Navary ponúkne bezproblémové každodenné používanie nielen pre profesionálov, ale aj v civilnom živote. K tomu prispeje prepracované zavesenie zadných kolies odpružených listovými pružinami a menší polomer otáčania, ktorý zlepší manévrovateľnosť.

V teréne sa môže Navara spoľahnúť na pohon... Foto: Nissan
Nissan Navara V teréne sa môže Navara spoľahnúť na pohon oboch náprav, redukčnú prevodovku a elektronickú kontrolu trakcie. Tuhá zadná náprava aj rámový podvozok jej zostali.

Pripravené sú zatiaľ tri motory. Pre Európu je najdôležitejší 4-valcový diesel 2,5 D dodávaný v dvoch výkonových verziách. Základ má 120 kW a krútiaci moment 403 Nm. Silnejšia verzia, pri ktorej asistuje turbodúchadlu elektromotor, dosahuje 140 kW a 450 Nm. Spotreba paliva klesla podľa Nissanu o 11 %. Podieľa sa na tom aj nová 6-stupňová manuálna alebo moderná 7-stupňová (!) automatická prevodovka. Okrem toho bude v ponuke benzínový 4-valec so zhodným objemom, no zatiaľ nezverejneným výkonom.

Samozrejmosťou bude pohon oboch náprav 4×4, ktorý bude možné pripájať počas jazdy a tiež redukčná prevodovka. V teréne sa však Navara bude môcť spoľahnúť aj na elektronických pomocníkov. Napríklad hill-holder či kontrolu klesania. Kedy sa dostane na trh, nie je ešte známe, no vzhľadom na to, že je označovaná ako modelový rok 2015, by to malo byť ešte pred koncom toho súčasného.

Nissan Navara
Nissan Navara
+20Nissan Navara

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Nissan #pick-up #Nissan Navara #pikap
Články podľa značiek