Mazda predstavila malý diesel 1.5 Skyactiv-D. Pôjde aj do SUV CX-5

Príchod malého dieselu od Mazdy nie je prekvapením. Demonštrovala ho už v Ženeve pod kapotou konceptu Hazumi. Až teraz však prezradila prvé oficiálne technické údaje.

13.06.2014 12:00
Mazda - motor 1,5 Skyactiv-D Foto:
Prvá verzia motora 1,5 Skyactiv-D s objemom 1 497 ccm ponúkne výkon 77 kW a krútiaci moment 250 Nm. Neskôr by sa mali objaviť aj ďalšie výkonové varianty.
debata (2)

Nový malý diesel potrebuje Mazda ako soľ. Zatiaľ má totiž v ponuke len veľký naftový 4-valec 2,2 Skyactiv-D, ktorý „škrtí“ jej predaje v krajinách, kde sa dane či výška poistného odvodzujú od objemu motora. S novou tisícpäťstovkou má tak šancu pritiahnuť viac zákazníkov, napríklad k novému modelu Mazda 3 a dokonca aj k SUV CX-5, kde sa s ním tiež počíta.

Novinka má zdvihový objem 1 497 centimetrov kubických. Zatiaľ sa predstavuje v strednej výkonovej verzii. Pri otáčkach 4 000 za minútu poskytuje 77 kW, pričom krútiaci moment vrcholí v rozpätí od 1 500 do 2 500 otáčok hodnotou 250 Nm. Je teda jasnou odpoveďou na konkurenčný diesel 1,6 TDI od Volkswagenu. To je však len začiatok. Šepká sa, že nový diesel dostane aj ďalšie výkonové varianty – od 65 až do 90 kW.

Prvýkrát sa motor 1,5 Skyactiv-D predstavil pod... Foto: Mazda
Mazda Hazumi Prvýkrát sa motor 1,5 Skyactiv-D predstavil pod kapotou ženevskej štúdie Hazumi, ktorá je predzvesťou príchodu novej Mazdy 2.

Konštrukčne preberá množstvo prvkov zo svojho väčšieho súrodenca. Požičia si od neho nízky kompresný pomer 14,8:1, medzichladič stlačeného vzduchu, variabilnú geometriu lopatiek turbodúchadla, štart-stop systém a počíta tiež s regeneráciou brzdnej energie pomocou kondenzátora i-Eloop. Aj bez vstrekovania prísady AdBlue spĺňa už dnes emisnú normu Euro 6. Skombinovaný bude so 6-stupňovou manuálnou prevodovku Skyactiv-Drive.

Prvým modelom, v ktorom sa objaví, bude pravdepodobne Mazda 3, nasledovať by mala nová Mazda 2 a tiež spomínané SUV CX-5, vrátane verzie s pohonom 4×4. Novinka im má priniesť extrémne nízku spotrebu paliva. Mazda 2 s týmto motorom sa má stať dokonca najúspornejším japonským dieselom. Na dynamické parametre si však ešte budeme musieť chvíľu počkať.

2 debata chyba
Viac na túto tému: #diesel #Mazda #Mazda 2 #Skyactiv-D
Články podľa značiek