Mercedes CLS 2015: Nový motor, prevodovka, a najmä svetlá

Mercedes sa poponáhľal. Len pred pár dňami zverejnil prvé informácie o ultramoderných svetlách inovovaného štvordverového kupé CLS a teraz vyrukoval s kompletným odhalením svojej novinky. Okrem adaptívnych reflektorov Multibeam LED prináša aj deväťstupňový automat 9G-Tronic a nový benzínový šesťvalec pre verziu CLS 400.

20.06.2014 06:00
Mercedes-Benz CLS 2015 Foto:
Popri reštylizácii prednej masky s diamantovým efektom a nárazníka sú hlavnou novinkou inteligentné svetlá Multibeam LED. Mercedes tvrdí, že majú lepšie parametre ako laserové reflektory od BMW či Audi.
debata

Mercedes-Benz CLS druhej generácie je na trhu od roku 2010. Dva roky nato ho doplnilo atraktívne „kombi“ Shooting Brake. Teraz dozrel čas na prvú väčšiu modernizáciu. Týka sa oboch karosárskych verzií. Facelift sa dotkol najmä prednej masky s diamantovým efektom, ktorá bola inšpirovaná menším štvordverovým kupé CLA. Povinné zmeny sa, samozrejme, dotkli aj nárazníkov s väčšími sacími otvormi, no najväčšou pýchou vynovenej triedy CLS sú inteligentné svetlá Multibeam LED. Mercedes si s nim trúfa aj na najnovšiu laserovú technológiu od BMW a Audi.

Každý z reflektorov obsahuje 24 individuálne riadených diód. Tie spolupracujú so štvoricou riadiacich jednotiek čerpajúcich údaje z kamery systému Adaptive Highbeam Assist Plus a navigácie. Vďaka tomu dokážu meniť v závislosti od okolností tvar, intenzitu a dosah svetelného kužeľa až stokrát za sekundu. A to aj v predstihu. Pritom dosvietia do vzdialenosti 485 metrov a neoslňujú protiidúcich vodičov. Vďaka individuálnemu stmievaniu jednotlivých diód, a to až v 255 stupňoch, vytvárajú totiž v svetelnom kuželi „čierny tunel“ mierený na vozidlá v protismere.

Balík doplnkov AMG Line Plus môže ešte viac... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz CLS 2015 Balík doplnkov AMG Line Plus môže ešte viac zvýrazniť športový imidž tohto štvordverového kupé.

Mercedes tvrdí, že systém Multibeam LED ponúka najlepšie osvetlenie vrátane osvetlenia zákrut, krajníc a potenciálne nebezpečných objektov, napríklad cyklistov a chodcov bez reflexných prvkov. Reflektory Multibeam LED budú však len súčasťou zoznamu príplatkov. Zato už v základe dostane CLS „obyčajné“ celodiódové svetlá. Revolúciu predných reflektorov dopĺňajú len mierne modifikované zadné svetlá so zmenenou grafikou a tmavším povrchom. Športový dizajn môže umocniť príplatkový exteriérový balík AMG Line Plus.

V interiéri sa objavuje prepracovaný trojramenný volant a voľne stojaci displej s uhlopriečkou 20,3 cm (8 palcov), ktorý nahradil pôvodný, zabudovaný priamo v palubnej doske. Na ústrednom paneli stredovej konzoly nájdeme teraz štyri namiesto dvoch ovládačov, čo uľahčuje ovládanie mnohých funkcií. Spolu s displejom pribudli aj nové funkcie multimediálneho rozhrania s pripojením na internet a so službami Mercedes Connect me. A to nielen vo vozidle, ale aj mimo neho. Prostredníctvom smartfónu môžete napríklad zistiť stav paliva v nádrži. Modernizáciu interiéru uzatvára ponuka piatich farieb čalúnenia a šiestich nových dekoračných materiálov. Neskôr sa objaví aj špičková koža Passion.

Modernizácia sa týka aj kombi verzie CLS... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz CLS 2015 Modernizácia sa týka aj kombi verzie CLS Shooting Brake. Do predaja sa dostane v rovnakom čase.

Hlavná novinka pod kapotou spaľuje benzín. Pôvodný atmosférický šesťvalec pre CLS 350 CGI nahradila verzia CLS 400 s dvakrát preplňovaným šesťvalcom s tým istým objemom, ale výkonom zvýšeným na 245 kW (+ 20 kW) a krútiacim momentom 480 Nm (+ 110 Nm), ktorý je k dispozícii od 1 200 až do 4 000 otáčok za minútu. Osemvalec s objemom 4,6 litra pre verziu CLS 500 (300 kW) dopĺňajú ešte dve osemvalcové „šlehy“ od AMG. CLS 63 AMG môže dávať vďaka dvojici turbodúchadiel z objemu 5,5 litra výkon 410 alebo 430 kW (4Matic). Krútiaci moment vrcholí hodnotou 720, respektíve 800 Nm.

Dieselovú ponuku štartuje verzia 220 BlueTec so štvorvalcom so zdvihovým objemom 2,1 litra (125 kW, 400 Nm ) a štvrtou generáciou vstrekovania common-rail. Ten istý agregát je vyladený vo verzii 250 BlueTec na 150 kW a 500 Nm. Vrchol dieselovej motorizácie je stále v rukách trojlitrového šesťvalca verzie 350 BlueTec (190 kW, 600 Nm). Po triede E sa dostáva aj do služieb CLS nová deväťstupňová prevodovka 9G-Tronic. Pripravená je pre všetky dieselové verzie, ale aj zážihový osemvalec CLS 500. Pribudli aj dve nové „štvorkolky“ 250 BlueTec 4Matic a CLS 400 4Matic.

Interiér dostal prepracovaný trojramenný volant... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz CLS 2015 Interiér dostal prepracovaný trojramenný volant a veľký vysunutý displej s uhlopriečkou 20,3 cm. Na stredovej konzole pribudli dva nové ovládače.

Pre vynovené CLS je tiež pripravená celá armáda asistenčných systémov. Napríklad prednárazový systém s automatickým brzdením, dištančný radar, detekcia chodcov, čítačka dopravných značiek alebo samočinné parkovanie. Novú triedu CLS predstaví Mercedes-Benz ešte tento mesiac na festivale rýchlosti v Goodwoode. Teda tri mesiace pred parížskym autosalónom. Napokon do predaja sa má dostať už začiatkom septembra, takže čakať by nemalo zmysel.

Mercedes-Benz CLS 2015
Mercedes-Benz CLS 2015
+11Mercedes-Benz CLS 2015

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes-Benz #facelift #Mercedes-benz CLS #Mercdes
Články podľa značiek