Peugeot 508 predstavený v roku 2010 bol pre francúzsku automobilku míľnikom. Nielenže nahradil dva nie príliš úspešné modely 607 a 407, ale jeho úlohou bolo tiež pozdvihnúť imidž značky. Päťstoosmička preto stavila na konzervatívnejšie hodnoty, solídnosť a kvalitu, podobne ako jej najväčší súper Volkswagen Passat. A k tomu pridala aj technologickú lahôdku v podobe diesel-hybridnej verzie HYbrid4.
Nová orientácia sa vrátila v podobe 370 000 predaných kusov od roku 2011. Úspech zaznamenal Peugeot 508 aj v Číne, ktorá je jeho druhým výrobným teritóriom. V súčasnosti sa tu predá až 36 % z celkovej ročnej produkcie tohto modelu. Modernizácia mu má priniesť ďalšie posilnenie prémiového statusu. Dotkla sa všetkých troch verzií – od sedanu cez kombi SW až po off-roadovo ladenú verziu RXH s hybridným pohonom.
Prepracovaná je celá predná časť. Peugeot 508 dostal horizontálnejšie situovanú prednú masku. Do jej centra sa „presťahovalo“ logo leva, čo mu má dodať reprezentatívnejší charakter. To si vyžiadalo aj úpravy blatníkov, kapoty a svetiel. Tie sa teraz môžu pochváliť kompletnou LED technológiou. Podľa vzoru menšieho Peugeotu 308 sa tu tiež objavujú bumerangovité denné LED diódy. Len kombi RXH používa denné svetlá v tvare pazúrov. Nový je tiež zadný nárazník a grafika zadných svetiel so zvýraznením horizontálnych línií.
V interiéri je najväčšou zmenou prepracovaný prístrojový panel s elegantnejšou grafikou, no najmä nové multimediálne rozhranie so sedempalcovou dotykovou obrazovkou. Vďaka nej mohol Peugeot zredukovať počet klasických ovládačov a vytvoriť praktický uzatvárateľný box na stredovej konzole. Nové rozhranie tiež znamená výhody využitia internetových aplikácií Peugeot Connect Apps. Vo výbave nechýbajú luxusné prvky ako štvorzónová klimatizácia, head-up displej, sledovanie mŕtveho uhla zrkadiel či aparatúra JBL.
Technika pod kapotou plní odteraz s predstihom emisnú normu Euro 6. To znamená nástup úplne nových motorov. Diesely zastupujú štvorvalce 2,0 BlueHDi s úpravou výfukových plynov a štart-stop systémom. Najúspornejšia je základná verzia BlueHDi 150 (110 kW) v spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Priemerne si má vypýtať len 4,6 litra nafty na 100 km. Len o málo smädnejší je silnejší diesel BlueHDi 180 (132 kW) spojený výlučne s úplne novým šesťstupňovým automatom (4,7 l/100 km).
V službách 508 končí aj pôvodný preplňovaný benzínový štvorvalec 1,6 THP 155 (115 kW). Nahradí ho silnejší motor 1,6 THP 165 (120 kW), kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Výsledkom je zníženie priemernej spotreby o 0,6 litra (5,6 l/100 km). Hybridná verzia RXH kombinujúca motor 2,0 HDi (120 kW) so zadným elektromotorom (27 kW) ostáva bez zmien. So spotrebou len 3,6 litra nafty na 100 km je najúspornejším modelom v triede.
Výroba európskej verzie vynoveného Peugeotu 508 bude pokračovať vo francúzskom Rennes. Do predaja sa dostane už začiatkom septembra.