Novinka zo športového oddelenia značky Bentley má zákazníkom pripomenúť významné športové úspechy z minulosti a zároveň odprezentovať aktuálne technologické možnosti značky. Okrem vzhľadu a samotnej filozofie modelu má však nové Bentley svoju slávnu športovú minulosť pripomenúť aj svojim výkonmi. Konštruktéri preto auto výrazne odľahčili, čoho výsledkom je o 100 kg menšia pohotovostná hmotnosť. Okrem masívnejšieho nasadenia ľahkých materiálov sa odľahčovalo aj vyhadzovaním zbytočností, za obeť odľahčovaniu tak padli aj zadné sedadlá. Verzia GT3-R je preto len dvojmiestny špeciál.
Na jej pohon slúži upravený benzínový motor 4.0 V8 twinturbo vyladený na max. výkon 426 kW/580 k. Maximum krútiaceho momentu 700 Nm posiela na všetky štyri kolesá už pri 1700 ot./min, pričom využíva osemstupňovú automatickú prevodovku ZF so skrátenými prevodmi (kvôli lepšej akcelerácii). Aj vďaka tomu sa Bentley Continental GT3-R dostane z 0 na 100 km/z už za 3,8 s. O zodpovedajúci brzdný účinok sa starajú keramické brzdy s priemerom kotúčov 420 mm vpredu (8-piestikové strmene) a 356 mm vzadu.
Súčasťou drahej diéty je aj nasadenie titánového výfukového systému, ktorý, v porovnaní so štandardným výfukom modelu Continental, ušetril 7 kg hmotnosti. Okrem nižšej hmotnosti sa však postaral aj o zvýšenie výkonu a výrazne športovejší zvuk motora vo vyšších otáčkach.
Z verzie Continental GT3-R postaví automobilka Bentley len 300 exemplárov, pričom ich ručná výroba bude prebiehať v športovej divízii závodu v Crewe. Do predaja sa má novinka dostať v druhej polovici tohto roku.