Legendárna Lada Niva je na výrobných linkách od roku 1977, teda neuveriteľných 37 rokov. Za ten čas sa v podstate veľmi nezmenila, no postupná evolúcia z nej urobila predsa len modernejšie auto. Posledná modernizáciu asolvovala pred štyrmi rokmi, keď dostala nové smerové svetlá, komfortnejšie sedadlá či zvnútra nastaviteľné spätné zrkadlá. A teraz sa snaží zlepšiť aj svoj vonkajší vzhľad.
Pravdepodobne posledný facelift vychádza podľa Lady z prianí zákazníkov. Automobilka v Togliatti si totiž v apríli urobila prieskum a zistila, že jej potenciálni klienti by si želali modernejší vzhľad a bohatšie vybavenie. Veď vo svojej podstate ostávala Niva, či vlastne Lada 4×4, ako ju oficiálne označujú od roku 2006, drsným off-roadom s redukčnou prevodovkou a uzávierkou diferenciálu. A tomu zodpovedá aj skromný komfort na palube. Lenže Lada 4×4 Urban to má zmeniť.
Civilnejší a modernejší dizajn zabezpečia nové, čiastočne lakované nárazníky, čierna predná maska či efektné 17-palcové disky kolies. A k tomu musíme pripočítať zníženie svetlej výšky o 20 mm. Takže tu máme čosi ako crossover na ruský spôsob. So štvorkolkou a redukciou môžeme však s najväčšou pravdepodobnosťou rátať naďalej. Nemenej dôležité sú zmeny v interiéri, ktoré posunú Nivu z automobilového „praveku“ do dnešných čias.
Po 37 rokoch kariéry sa totiž bude môcť pochváliť klimatizáciou, vyhrievanými sedadlami či elektricky ovládanými oknami a spätnými zrkadlami. Komfort na palube má zvýšiť aj nové autorádio! Dizajn ovládacích prvkov na stredovej konzole na druhej strane predsa len prezrádza jej vek. O pohonnej jednotke zatiaľ nepadlo ani slovo. Šušká sa síce o modernizácii, no zatiaľ vieme len toľko, že súčasnú Nivu poháňa výlučne benzínový 4-valec 1,7i s výkonom 61 kW.
Lada 4×4 Urban by sa mala predstaviť na domácom septembrovom autosalóne v Moskve a do predajní doraziť už v októbri. Jej kariéra sa však kráti. Ruskí novinári jej predpovedajú tak maximálne dva-tri roky. Ale kto vie?