Štvorvalec 1,6 CDTi z novej generácie motorov Opela nahrádza starší agregát s objemom 1,7 litra. Z hľadiska výkonu sa však veľké zmeny nedejú. Novinka má 100 kW, čo je sám osebe síce skvelý údaj, ale len o štyri kilowatty viac v porovnaní so staršou motorizáciou. Zato krútiaci moment narástol z 280 až na 320 Nm. Takže Astra 1,6 TDCi GTC sa môže pochváliť zrýchlením z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy a najmä lepšou pružnosťou.
Z rýchlosti 80 na 120 km/h sa dostane pri zaradenej päťke za 8,9 sekundy, čo je o 1,6 sekundy rýchlejšie. Opel tiež sľubuje tichý a kultivovaný chod a k tomu mimoriadne hospodárnu prevádzku. Priemerná spotreba udávaná výrobcom je len 4,1 litra nafty na 100 km. Kvalita sa však prejavila aj na cene. V Nemecku bude táto verzia štartovať na 24 390 eurách. Preto má Opel v zálohe aj slabšiu verziu s výkonom 70 kW a krútiacim momentom 280 Nm.
Táto sa však v športovo orientovanej Astre GTC pravdepodobne vôbec neobjaví. Debutuje pod kapotou minivanu Meriva. A má byť ešte úspornejšia. Minivan s bleskom v znaku spotrebuje aj vďaka štart-stop systému a 6-stupňovému manuálu ešte o jeden deciliter nafty menej, teda presne 4,0 litra na 100 km. Dá sa očakávať, že tento motor sa nakoniec dostane aj do bežnej 5-dverovej Astry a ďalších modelov Opela.