Štyri roky po uvedení najväčšieho Mini všetkých čias prichádza Countryman s prvou modernizáciou. Dôvodom je nepochybne aj vnútorná konkurencia zo strany úplne nového Mini, ktoré nielenže nabralo na rozmeroch, ale prvýkrát v histórii ponúkne 5-dverovú verziu. Výsadou Countrymanu však naďalej zostane voliteľný pohon oboch náprav All4, ktorý mu má spolu s osviežením dizajnu zabezpečiť pozornosť zákazníkov. Doteraz predalo Mini vyše 350 000 kusov Countrymanu.
Exteriérové úpravy možno nazvať len retušami. Zmenila sa najmä predná maska, ktorá je po stranách „zakúsnutá“ do nárazníka a navyše vyzdobená chrómovou lamelou. Pribudli tiež hmlové a parkovacie LED svetlá. Na želanie sú k dispozícii aj full LED reflektory, ktoré nahrádzajú pôvodné xenóny. Svetlá sú štandardne lemované chrómovým rámčekom a v drahších verziách v lesklej klavírnej černi. Nový dizajn 16– a 17-palcových diskov kolies sa môže pochváliť nižšou hmotnosťou, čo prispieva ku kvalite jazdných vlastností.
Pribudli aj nové odtiene laku karosérie – zelená Jungle Green, sivá Midnight Grey a Modrá Starling Blue. Bez príplatku môžete naďalej voliť kontrastnú čiernu alebo bielu farbu strechy či spätných zrkadiel. Netýka sa to len základných verzií Mini One a Mini One D. Prvý raz je k dispozícii paket Piano Black Exterior, ktorý zahŕňa okrem lesklých čiernych rámčekov svetiel aj čierne strešné lišty a priečne rebrá masky. Minimalistické sú aj zmeny v interiéri a týkajú sa opäť farebného konceptu.
Už v základe sú napríklad centrálny rýchlomer a otáčkomer lemované antracitovými rámčekmi a prístroje majú tmavý podklad. Najnovšie multimediálne rozhranie Mini Connected umožňuje prostredníctvom pripojenia na internet využívať rôzne služby a aplikácie. Posádka by však mala zaregistrovať aj vyšší akustický komfort, ktorý nebol práve silnou stránkou Countrymanu. Výhody veľkého priestoru v porovnaní s bežným Mini sa nemenia. Batožinový priestor možno vďaka posuvným zadný sedadlám a sklopným operadlám (40:60) variovať z 350 až do 1 170 litrov.
Technika pod kapotou sa príliš nemení, napriek tomu hovorí Mini o zlepšení dynamiky a znížení spotreby paliva. Môžu za to však najmä nové prvky úsporných opatrení Minimalism, kde pribudli ložiská kolies so zníženým trením a pneumatiky s nižším valivým odporom. Jedinou zmenou je v podstate len 4-valec 1,6 T pre Mini Countryman S, ktorý posilnil zo 135 na 140 kW. Krútiaci moment s hodnotou 240 Nm však ostal zachovaný. Po novom preto Cooper Countryman S zrýchľuje na stovku za 7,5 sekundy, čo je o desatinu rýchlejšie. Pritom jeho spotreba klesla zo 6,1 ma 6 litrov benzínu.
Zníženie spotreby zaznamenali aj vstupné benzínové verzie One (72 kW) a Cooper (90 kW), ktoré potrebujú na 100 km priemerne 5,7, respektíve 5,9 litra benzínu. Ešte úspornejšie sú diesely One D (66 kW, 1,6 D), Cooper D (82 kW, 2,0 D) a Cooper SD (105 kW), ktoré spotrebujú od 4,2 do 4,5 litra nafty na 100 km. Okrem 6-stupňových manuálnych sú k dispozícii aj 6-stupňové automatické prevodovky s manuálnym režimom radenia krídelkami na volante (okrem Mini One D).
Pohon oboch náprav All4 ostáva vyhradený pre Cooper, Cooper S, Cooper D, Cooper SD a vo vrcholovej verzii JCW s výkonom 160 kW je dodávaný v štandarde.