
Súčasná štvrtá generácia Oplu Corsa je vo výrobe s viacerými inováciami už od roku 2006. Automobilka z Russelsheimu z nej predala 2,8 milióna exemplárov. Celkovo má však Corsa s 32-ročnou históriou na konte až takmer 12 miliónov vyrobených kusov. Pre Opel ide teda o jeden z kľúčových modelov. Meniť by sa na tom nemalo nič ani v budúcnosti. Zárukou pokračujúcej kariéry sa má stať jej piata generácia, ktorá sa predstaví na septembrovom autosalóne v Paríži.
Nejde však o úplne nový model. Ako vidieť z prvých fotografií, nová Corsa preberá skelet karosérie zo svojej predchodkyne. A rovnaká je aj platforma SCCS, ktorú už roky zdieľa s Fiatom Punto či Alfa Romeo MiTo. Nič zvláštne, podobne to urobil nedávno aj Volkswagen s novým Polom. Na rozdiel od neho je však rozsah úprav natoľko radikálny, že môžeme pokojne hovoriť o novej generácii. Menili sa totiž všetky vonkajšie panely karosérie, celý interiér, motory a tiež podvozok, ktorý neprevzal s predošlej Corsy ani jeden jediný komponent.

Použitie pôvodnej platformy zároveň znamená, že Corsa si udrží dĺžku na hranici štyroch metrov, čo je v tejto triede priam referenčná miera. Presné rozmery Opel zatiaľ neuviedol, ale vieme, že na dĺžke pribudli zanedbateľné tri milimetre. V každom prípade si však dal Opel veľmi záležať na dizajne, aj keď proporčne Corsa predsa len neutají spojitosť s minulou generáciou. Na auto nižšej triedy sa Opel blysol pomerne nákladnými riešeniami. Napríklad veľkorysým spracovaním predných svetiel (za príplatok bi-xenónovými!) a použitím zadných delených svetiel, ktoré evokujú väčší Opel Astra.
Predná, nízko situovaná maska zas nápadne pripomína nový Adam a bočné čepeľovité prelisy zas luxusnú Insigniu či dokonca Astru OPC. Zaujímavým prvkom je široký prelis na kapote, ale aj množstvo detailov v podobe chrómového lemovania hmlových svetiel či plastového prvku na zadnom stĺpiku 3-dverovej verzie. Celkovo pôsobí nová Corssa aerodynamickejšie, ale aj robustnejšie. V ponuke budú hneď od začiatku dva karosárske varianty. Praktický 5-dverový hatchback aj trojdverové „kupé“. Pre oba je k dispozícii výsuvný nosič na bicykle FlexFix ukrytý v zadnom nárazníku.

Pôvodný rázvor náprav neumožnil čarovať príliš s vnútorným priestorom. Kufor si napríklad zachováva pôvodný objem 285 litrov. Opel napriek tomu sľubuje vďaka efektívnejšiemu obstavaniu kabíny zopár užitočných milimetrov v prospech posádky. V každom prípade však neostal kameň na kameni v oblasti dizajnu. Interiér je úplne nový. Vidieť to nielen na samotnej palubnej doske, inšpirovanej menším Adamom, anatomickom trojramennom volante ale aj použití kvalitných plastov a dekoračných materiálov. Centrom „palubovky“ je novo rozhranie Intellilink so 7-palcovou dotykovou obrazovkou, kompatibilné s smartfónmi.
Vďaka pripojeniu na internet môžu odteraz majitelia Corsy využívať množstvo aplikácií ako napríklad navigáciu BrinGo, alebo Stitcher či Tuneln na príjem rozhlasového vysielania. Váš smartfón, či už s operačným systémom Android alebo Apple, sa môže zatiaľ dobíjať na doku FlexDock. A Opel išiel ďaleko nad rámec zvyklostí v tomto segmente aj v oblasti elektronických asistentov. Niektoré z nich sa v nižšej triede objavujú vôbec po prvý raz. Dostupná bude čítačka značiek Opel Eye, udržiavanie v jazdnom pruhu, asistent diaľkových svetiel, monitorovanie odstupu s výstrahu na čelnom skle, hill-holder či sledovanie slepého uhla zrkadiel. Raritou je nepochybne poloautomatický parkovací asistent.


Pod kapotou sa objavuje novinka v podobe preplňovaného benzínového celohliníkového 3-valca 1,0 Ecotec DIT s vyvažovacím hriadeľom, priamym vstrekovaním paliva a štart-stop systémom. Ponúka výkon 66 alebo 85 kW pri zhodnom krútiacom momente 170 Nm. Ten spracúva úplne nová 6-stupňová manuálna prevodovka. Na výber budú aj benzínové atmosférické 4-valce 1,2 Ecotec a 1,4 Ecotec a tiež motor 1,4 Turbo (74 kW). Diesely zastúpia modernizované 4-valce 1,3 CDTI (50, alebo 70 kW) od Fiatu, spriahnuté s 5-stupňovými manuálnymi prevodovkami.
V ponuke sa objaví aj 6-stupňová automatická prevodovka a nová 6-stupňová robotizovaná „skriňa“. Neskôr je v pláne vrcholová verzia OPC s výkonom až 147 kW, teda rovných 200 koní. Priaznivcom športovej jazdy však Opel zatiaľ vyhovie aspoň športovým podvozkom Sport s tvrdším odpružením, väčšími 16-palcovými diskami kolies a odlišnou geometriou. Mimochodom, podvozok nemá so svojím predchodcom nič spoločné. Nápravy sú od základu nové a nepoužívajú ani jeden pôvodný komponent. Jazdným vlastnostiam prospel tuhší pomocný predný rám a nové guľové čapy. Opel tiež sľubuje lepšiu filtráciu nerovností.

Nové riadenie s elektrickým posilňovačom a progresívnou charakteristikou účinku v závislosti od rýchlosti, bude štandardne obsahovať mód City pre ľahšie manévrovanie v mestskej premávke. Novinka sa predstaví na septembrovom autosalóne v Paríži a do predajní zamieri ešte pred koncom tohto roka.