
Nové švédske SUV, postavené na modulárnej platforme SPA, sa v novej generácii definitívne rozlúči s 5– a 8-valcovými motormi. Pod jeho kapotou budú pracovať výlučne dvojlitrové 4-valce z novej generácie úsporných agregátov Drive-E. Základom sa stanú dva diesle. Slabší D4, s výkonom 140 kW a krútiacim momentom 400 Nm, a silnejší D5 s dvojicou turbodúchadiel, ktorý ponúkne 166 kW a 470 Nm.
Dva benzínové, opäť dvojlitrové motory, budú o čosi výkonnejšie. Benzínový základ vytvorí agregát T5 s výkonom 187 kW a krútiacim momentom 350 Nm. Nad ním bude stáť verzia T6, ktorá dostane okrem turbodúchadla aj mechanický kompresor. Výsledkom je úctyhodný výkon 235 kW a krútiaci moment 400 Nm, čo zatieňuje aj pôvodný 8-valec 4,4 V8 (232 kW). Na vrchol ponuky sa však po prvýkrát postaví plug-in hybrid s novým označením T8.

Volvo v ňom použije kombináciu najvýkonnejšieho benzínového motora T6 a elektromotora umiestneného na zadnej náprave. Volvo XC90 T8 tak získa elektrický pohon 4WD a celkový výkon až 294 kW. A k tomu musíme ešte pripočítať mohutný krútiaci moment s hodnotou 640 Nm. Emisie bude pritom krotiť možnosť jazdy v čisto elektrickom režime, a to do vzdialenosti približne 40 km.

Po vyčerpaní akumulátorov sa systém Twin Engine prepne do bežného hybridného režimu. Podstatné tiež je, že zástavba elektromotora a batérií nijako neublíži batožinovému priestoru. Nová platforma SPA (Scalabe Product Architecture) bola totiž od počiatku vyvíjaná so zámerom vytvoriť plug-in hybridnú verziu. Nové Volvo XC90 bude mať dĺžku 4,9 metra a ponúkne tri rady sedadiel. Predstaví sa v septembri na autosalóne v Paríži.