Škoda Octavia Scout: Príde ešte v lete. Aj s motorom z Octavie RS!

Nová Octavia Scout má podvozok zvýšený o 31 mm a prináša 25-percentnú úsporu paliva. Vrcholom je diesel 2,0 TDI z Octavie RS, kombinovaný s prevodovkou DSG. Cena ešte nie je známa.

16.07.2014 06:00
debata (3)
Nová Octavia Scout dostane plastovú ochranu... Foto: Škoda-Auto
Škoda Octavia Scout - 2015 Nová Octavia Scout dostane plastovú ochranu prahov a nárazníkov. Dizajn prednej časti je aj vďaka novým ostrejšie tvarovaným hmlovkám o čosi drsnejší ako v minulosti.

Druhá generácia Octavie Scout prichádza po siedmich rokoch od predstavenia jej predchodkyne. Za ten čas sa z nej stal pomerne úspešný model. Doteraz sa pre ňu rozhodlo celkom 53 600 zákazníkov, čo predstavuje približne osempercentný podiel z predaja Octavie Combi. V ponuke Škody doplní ďalšie off-roadovo ladené modely – od Fabie Scout a Fabie Combi Scout, cez Roomster Scout až po Roomster Outdoor a vrcholový Superb Outdoor.

Aj nová generácia Octavie Scout vychádza z Octavie Combi. Do vienka však dostala ochranný podvozkový paket a, samozrejme, ochranu spodných častí karosérie. Čierne plasty lemujú blatníky, podbehy a časť úplne prepracovaných nárazníkov. Ochranné lišty nájdeme aj na dverách. Spolu s novými ostro rezanými hmlovými svetlami, hliníkovými nábehovými nadstavcami v nárazníkoch, hliníkovými spätnými zrkadlami a za príplatok aj hliníkovými strešnými lištami získava Octavia Scout v porovnaní s bežným Combi pomerne autonómny vzhľad.

Najpodstatnejšou zmenou v porovnaní s bežným... Foto: Škoda-Auto
Škoda Octavia Scout - 2015 Najpodstatnejšou zmenou v porovnaní s bežným kombi je zväčšenie svetlej výšky o 31 mm a použitie štandardných 17-palcových hliníkových diskov kolies.

No najdôležitejšou zmenou je zvýšenie podvozku. Svetlá výška narástla až o 31 mm na konečných 171. Paradoxom je, že v porovnaní s predchádzajúcou generáciou má nová Octavia Scout podvozok bližšie k zemi o deväť milimetrov. Zato sa zlepšili nájazdové uhly. Ten predný má hodnotu 16,7 a zadný 13,8 stupňa. Off-roadovú prestavbu završujú štandardne dodávané 17-palcové disky kolies obuté pneumatikami s relatívne vysokým profilom 225/50 R17. Ponuka farieb je zhodná so škálou bežných verzií, vrátane novej bielej Laser.

Plakety Scout nájdem nielen na prednej maske či zadnom veku, ale aj v interiéri. Na výnimočnosť modelu upozorňujú nápisy na prahoch, trojramennom volante či radiacej páke. Špecifické hnedé čalúnenie sedadiel možno zameniť za hnedú alcantaru. V hnedo-čiernom vyhotovení však môže byť aj samotná palubná doska. Sériová výbava vychádza z vyšších úrovní, a tak tu nájdete v štandarde vyhrievané predné sedadlá, tempomat, predné hmlové svetlá, dvojzónovú klimatizáciu, svetelný senzor či farebný dotykový displej Maxi Dot.

V interiéri pribudol kožený volant a nápisy... Foto: Škoda-Auto
Škoda Octavia Scout - 2015 V interiéri pribudol kožený volant a nápisy Scout na radiacej páke a na volante. V sérii sú vyhrievané predné sedadlá, tempomat, dvojzónová klimatizácia či farebný displej Maxi Dot.

Z úžitkových vlastností Octavia Scout nijako nepoľavila. Pod zadným vekom je stále fantastických 610 litrov pre batožiny a po sklopení zadných operadiel až 1 740. Vďaka sklopnému operadlu spolujazdca je tiež Octavia Scout schopná prevážať predmety dlhé až 2 920 mm. V ponuke nechýba množstvo typických Simply Clever prvkov od obojstrannej rohože v kufri cez škrabku vo veku nádrže až po vyberateľný odpadkový kôš. Systém Cargo Element zas umožňuje rozdeliť priestor kufra na menšie časti.

Octavia Scout si z ponuky motorov Octavie vyberá len to najlepšie. Základom je diesel 2,0 TDI (110 kW) kombinovaný výlučne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Nad ním stojí benzínový agregát 1,8 TSI (132 kW) so 6-stupňovým DSG. Úplnou novinkou v ponuke Octavií je kombinácia najsilnejšieho dieselu 2,0 TDI (135 kW) z Octavie RS TDI so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. V tejto konfigurácii dosahuje Octavia Scout maximálnu rýchlosť 219 km/h a na stovku zrýchľuje za 7,8 sekundy.

Pohon 4x4 dostal piatu generáciu... Foto: Škoda-Auto
Škoda Octavia Scout - 2015 Pohon 4x4 dostal piatu generáciu elektrohydraulickej spojky Haldex, ktorá reaguje pohotovejšie a je ľahšia. Octavia Scout je tiež štandardne vybavená nezávislým zavesením zadných kolies.

To sú dynamické parametre porovnateľné s benzínovou verziou 1,8 TSI, samozrejme pri podstatne nižšej spotrebe paliva. Diesely si totiž priemerne vystačia s konzumáciou 5,1 litra nafty na 100 km, kým benzín potrebuje 6,9 litra. V medzigeneračnom porovnaní je nová Octavia Scout úspornejšia až o 25 %. To aj vďaka štandardne dodávanému úspornému balíku Green tec, ktorý obsahuje štart-stop systém, rekuperáciu brzdnej energie a pneumatiky s nízkym valivým odporom. Všetky verzie pritom spĺňajú novú emisnú normu euro 6. Zaujímavosťou je použitie väčšej nádrže s objemom 55 litrov.

Tak ako doteraz je Octavia Scout sériovo vybavená pohonom oboch náprav 4×4, čo znamená aj výhodu štandardného použitia viacprvkového nezávislého zavesenia zadných kolies. Technika je zhodná s Octaviou 4×4. Hnací moment rozdeľuje medzi nápravy elektrohydraulická spojka Haldex piatej generácie, ktorá je v porovnaní so svojou predchodkyňou ľahšia o 1,4 kg. V teréne tiež pomáha elektronická uzávierka diferenciálu EDS. Okrem trakčných vlastností si Octavia Scout polepšila aj v ťažných schopnostiach.

Octavia Scout si polepšila aj v ťahaní prívesu.... Foto: Škoda-Auto
Škoda Octavia Scout - 2015 Octavia Scout si polepšila aj v ťahaní prívesu. Na háku zvládne až dve tony. To je o 25 percent viac, ako dokázala jej predchodkyňa.

Zvládne totiž príves s hmotnosťou dvoch ton, čo je 25 % lepší výsledok ako v minulosti. Octavia Scout preberá kompletný balík bezpečnostných systémov z bežných Octavií. Okrem deviatich airbagov, ESP a multikolíznej brzdy je k dispozícii aj radarový tempomat, kolízna brzda, parkovací asistent, čítačka dopravných značiek, asistent diaľkových svetiel, asistent pre jazdu v jazdnom pruhu či monitorovanie únavy vodiča. Octavia Scout sa predstavila na jarnom ženevskom autosalóne a do predaja sa dostane v priebehu augusta.

Technické údaje
Motor 2,0 TDI 1,8 TSI DSG 2,0 TDI DSG
Počet valcov/ ventilov 4/16 DOHC 4/16 DOHC 4/16 DOHC
Zdvihový objem (ccm) 1 968 1 798 1 968
Max. výkon (kW/ot.) 110/3 500 132/4 500 135/3 500
Max. krút. moment (Nm/ot.) 340/1 750 280/1 350 380/1 750
Prevodovka 6-manuálna 6-DSG 6-DSG
0 – 100 km/h (s) 9,1 7,8 7,8
Max. rýchlosť (km/h) 207 216 219
Spotreba na 100 km (l) 5,1 6,9 5,1
Škoda Octavia Scout - 2015
Škoda Octavia Scout - 2015
+17Škoda Octavia Scout - 2015

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda-Auto #Škoda Octavia Scout
Články podľa značiek