Land Rover Discovery Sport a Jaguar XE znamenajú štart novej epochy oboch značiek. Postavené budú totiž na novej ľahkej hliníkovej platforme iQ(AL), ktorú zatiaľ skupina prezentovala na štúdii kompaktného SUV Jaguar C-X17. Spolu s ňou sa však hlási o slovo aj úplne nová generácia motorov Ingenium. Tento flexibilný rad agregátov je navrhnutý pre pohon jednej, ale aj oboch náprav, montáž manuálnych aj automatických prevodoviek ale aj pre kombináciu s hybridným pohonom.
Základom sa stanú preplňované dvojlitrové 4-valce spaľujúce naftu alebo benzín. Oba majú zhodný zdvihový objem dvoch litrov a identické vŕtanie a zdvih. Pridaním ďalších dvoch valcov vznikne trojlitrový 6-valec a počíta sa dokonca aj s 1,5– litrovým preplňovaným trojvalcom. V Paríži sa však predstavia najprv naftové 4-valce. Veľa o nich však Jaguar ani Land Rover zatiaľ neprezradili. Vieme len toľko, že v porovnaní s ich predchodcami budú ľahšie až o neuveriteľných 80 kg a ich vnútorné trenie bude znížené o 17 %.
Na úspore paliva sa bude podieľať aj štart-stop systém, rekuperácia brzdnej energie a dvojitý chladiaci okruh, ktorý umožní ich rýchlejšie zahriatie. Jaguar a Land Rover tvrdia, že nové diesely Ingenium ponúknu najvyššiu efektivitu vo svojej triede, a teda aj najnižšiu spotrebu. Ich spoľahlivosť overovali automobilky počas osemročného vývoja pomocou dynamometra, kde strávili celkom 72-tisíc testovacích hodín a najazdili 3,2 milióna kilometrov. Celý vývoj stál 40 miliónov libier, čo predstavuje 50 miliónov eur.