Pamätáte sa ešte na prvú generáciu Kie Sorento? Predstavila sa v roku 2002 a hoci disponovala civilne pôsobiacim dizajnom moderného SUV, v podstate išlo o drsný off-road s redukčnou prevodovkou a rámovým podvozkom. Premena na moderné SUV so samonosnou karosériou odštartovala až s príchodom druhej generácie v roku 2009 a tá trvá dodnes. Potvrdzujú to aj prvé snímky tretej generácie, ktorá sa svetu predstaví koncom augusta v Kórei a následne na októbrovom autosalóne v Paríži.
Nové Sorento bude opäť luxusnejšie a pohodlnejšie. Jeho dizajn sa rodil nielen v domácom štylistickom centre Kie v Kórei, ale aj v Európe a USA. Takže pôjde o globálny model. Možno aj preto stavilo nové Sorento na pomerne konzervatívny štýl a veľmi robustné proporcie. K novej generácii Kií ho radí mohutná tigria maska, no v novom vyhotovení. Rozmermi prekonáva aj predĺženú verziu koncernového konkurenta – Hyundai Grand Santa Fe. Na dĺžku má totiž 4 780 mm, to je medzigeneračný nárast takmer o 10 centimetrov.
O osem centimetrov vzrástol aj rázvor náprav – presne z 2 700 na 2 780 mm. Aerodynamike a jazdným vlastnostiam zas prospeje zníženie celkovej výšky až o 70 mm, z pôvodných 1 755 na 1 685 mm. Interiér ostáva naďalej tajomstvom. Obraz o ňom si však môžeme urobiť na základe prvých oficiálnych skíc. Už tie naznačujú, že kabína Sorenta bude pôsobiť takmer prémiovým dojmom. Napokon, dizajnéri z európskeho centra vo Frankfurte sa pri jej návrhu inšpirovali prácou švajčiarskych hodinárskych majstrov.
Vrchná časť palubnej dosky bude môcť byť napríklad potiahnutá kožou. V jej centre nájdeme rozmerný displej multimediálneho rozhrania. Zaujímavo pôsobí aj joystick automatickej prevodovky. O ponuke motorov sa Kia zatiaľ nezmieňuje. V každom prípade sa v Európe očakávajú dve dieselové verzie so štvorvalcami 2,0 CRDi a 2,2 CRDi. Benzínovú paletu má tvoriť benzínový 4-valec 2,4 GDI a pre USA aj 6-valec 3,3 V6. Flotilové emisie má zraziť úplne nový hybrid. Kia tiež sľubuje lepšie správanie na ceste a zároveň vyšší podvozok, ktorý má prospieť jej schopnostiam mimo asfaltu.