Volvo chystá verejnosť na príchod druhej generácie SUV XC90 už takmer rok. Začalo to informáciami o novej platforme SPA (Scalable Product Achitecture), ktorá sa stane základom nielen pre XC90 a ďalšie modely Volva, ale aj sesterského Jaguaru. Potom prišli na rad prvé oficiálne fotografie interiéru a informácie o motoroch. Teraz ukazuje Volvo prvú oficiálnu snímku exteriéru. Vystačiť si však musíme s výsekom zachycujúcim predný reflektor.
Ten obsahuje LED diódy denných svetiel v tvare ležatého T, podobne ako na predošlých konceptoch Volvo Concept Estate, Volvo XC Coupé a Volvo Coupé Concept. Tento tvar nazývajú vo Volve Thorové kladivo, ktoré bolo podľa wikinskej legendy zbraňou boha hromu a blesku. A zdá sa, že posledné štúdie Volva budú mať s novým XC90 spoločného omnoho viac.

Nové švédske SUV, postavené na modulárnej platforme SPA, sa v novej generácii definitívne rozlúči s 5– a 8-valcovými motormi. Pod jeho kapotou budú pracovať výlučne dvojlitrové 4-valce z novej generácie úsporných agregátov Drive-E. Základom sa stanú dva diesle. Slabší D4, s výkonom 140 kW a krútiacim momentom 400 Nm, a silnejší D5 s dvojicou turbodúchadiel, ktorý ponúkne 166 kW a 470 Nm.
Dva benzínové, opäť dvojlitrové, motory budú o čosi výkonnejšie. Benzínový základ vytvorí agregát T5 s výkonom 187 kW a krútiacim momentom 350 Nm. Nad ním bude stáť verzia T6, ktorá dostane okrem turbodúchadla aj mechanický kompresor. Výsledkom je úctyhodný výkon 235 kW a krútiaci moment 400 Nm, čo zatieňuje aj pôvodný 8-valec 4,4 V8 (232 kW). Na vrchol ponuky sa však po prvýkrát postaví plug-in hybrid s novým označením T8.

Volvo v ňom použije kombináciu najvýkonnejšieho benzínového motora T6 a elektromotora umiestneného na zadnej náprave. Volvo XC90 T8 tak získa elektrický pohon 4WD a celkový výkon až 294 kW. A k tomu musíme ešte pripočítať mohutný krútiaci moment s hodnotou 640 Nm. Emisie bude pritom krotiť možnosť jazdy v čisto elektrickom režime, a to do vzdialenosti približne 40 km. Po vyčerpaní akumulátorov sa systém Twin Engine prepne do bežného hybridného režimu.
Novinka sa predstaví sa nielen na autosalóne v Paríži, ale v predpremiére už o necelé dva týždne v Štokholme.