Tento crashtest musíme brať trochu s rezervou. Nešlo totiž o skúšku niektorej z nezávislých bezpečnostných organizácií ako Euro NCAP, nemeckého klubu ADAC alebo amerického inštitútu NHTSA. Koncern Daimler, ktorý vlastní značky Mercedes aj Smart, ho uskutočnil z vlastnej vôle a vo vlastnej réžii, aby demonštroval bezpečnostné schopnosti nového miniatúrneho Smartu, ale aj „prateľký postoj“ triedy S pri kolízii s malými vozidlami.
Z dvoch verzií Smartu vybral Daimler tú menšiu Fortwo. Postavil sa stuttgartskému obrovi, limuzíne triedy S. Obe vozidlá sa stretli s 50 % prekrytím karosérií a pri vzájomnej rýchlosti 50 km/h. Mercedes ani Smart nijako zvlášť neanalyzujú priebeh zrážky. Výsledok je však zrejmý. Priestor pre cestujúcich ostal v oboch prípadoch stabilný. Prežili by teda obe posádky, čo je v prípade Smartu chvályhodné, keďže malé autá majú pri zrážke s veľkými veľkú nevýhodu.
Vystavené sú totiž oveľa väčšej kinetickej energii a ich posádky musia zniesť o to väčšie preťaženie. Kým ťažšie a väčšie vozidlo pokračuje po zrážke vo svojom smere, menšie je odstrelené podobne ako pingpongová loptička. Daimler však zdôrazňuje, že aj malý Smart so svojou ochrannou klietkou Tridion z vysokopevnostnej ocele bol konštruovaný podľa rovnakých bezpečnostných zásad ako veľký Mercedes-Benz triedy S a že vďaka viacnásobnej distribúcii zaťaženia dokáže rozdeliť energiu do celej štruktúry vozidla.
Naopak, limuzína triedy S bola vyvíjaná aj pre prípad nárazu do menších vozidiel. Jej deformačné zóny sú tak schopné pohltiť aj časť energie, ktorá by inak smerovala do štruktúry malého pritivníka, a to bez kompromisov v ochrane posádky sediacej v limuzíne. Ktovie ako by to však dopadlo v prípade, ak by sa Smart stretol s menej priateľským účastníkom cestnej premávky.