Nový Smart 'prežil' kolíziu s Mercedesom triedy S

Kolízia Dávida s Goliášom, aj tak by sa dal nazvať vzájomný ofsetový crashtest miniatúrneho Smartu Fortwo so stuttgartskou vlajkovou loďou – Mercedesom-Benz triedy S. A výsledok? Posádka Smartu by prežila.

25.08.2014 06:00
debata (1)
Nárazový test miniatúrneho Smartu a limuzíny... Foto: Daimler
Mercedes-Benz - Smart Fotwo Crashtest Nárazový test miniatúrneho Smartu a limuzíny triedy S prebehol pri vzájomnej rýchlosti 50 km/h a pri 50 % prekrytí ich karosérií. Priestor pre cestujúcich ostal v oboch prípadoch neporušený. Posádky by prežili bez vážnejších zranení.

Tento crashtest musíme brať trochu s rezervou. Nešlo totiž o skúšku niektorej z nezávislých bezpečnostných organizácií ako Euro NCAP, nemeckého klubu ADAC alebo amerického inštitútu NHTSA. Koncern Daimler, ktorý vlastní značky Mercedes aj Smart, ho uskutočnil z vlastnej vôle a vo vlastnej réžii, aby demonštroval bezpečnostné schopnosti nového miniatúrneho Smartu, ale aj „prateľký postoj“ triedy S pri kolízii s malými vozidlami.

Z dvoch verzií Smartu vybral Daimler tú menšiu Fortwo. Postavil sa stuttgartskému obrovi, limuzíne triedy S. Obe vozidlá sa stretli s 50 % prekrytím karosérií a pri vzájomnej rýchlosti 50 km/h. Mercedes ani Smart nijako zvlášť neanalyzujú priebeh zrážky. Výsledok je však zrejmý. Priestor pre cestujúcich ostal v oboch prípadoch stabilný. Prežili by teda obe posádky, čo je v prípade Smartu chvályhodné, keďže malé autá majú pri zrážke s veľkými veľkú nevýhodu.

Bol to nerovný boj. Malý Smart však ťažil pri... Foto: Daimler
Mercedes-Benz - Smart Fotwo Crashtest Bol to nerovný boj. Malý Smart však ťažil pri zrážke nielen z bezpečnostnej klietky Tridion, ale aj z absorpčných schopností veľkej limuzíny. Jej predná deformačná zóna dokázala pohltiť aj časť energie, ktorá by inak smerovala do štruktúry Smartu.

Vystavené sú totiž oveľa väčšej kinetickej energii a ich posádky musia zniesť o to väčšie preťaženie. Kým ťažšie a väčšie vozidlo pokračuje po zrážke vo svojom smere, menšie je odstrelené podobne ako pingpongová loptička. Daimler však zdôrazňuje, že aj malý Smart so svojou ochrannou klietkou Tridion z vysokopevnostnej ocele bol konštruovaný podľa rovnakých bezpečnostných zásad ako veľký Mercedes-Benz triedy S a že vďaka viacnásobnej distribúcii zaťaženia dokáže rozdeliť energiu do celej štruktúry vozidla.

Naopak, limuzína triedy S bola vyvíjaná aj pre prípad nárazu do menších vozidiel. Jej deformačné zóny sú tak schopné pohltiť aj časť energie, ktorá by inak smerovala do štruktúry malého pritivníka, a to bez kompromisov v ochrane posádky sediacej v limuzíne. Ktovie ako by to však dopadlo v prípade, ak by sa Smart stretol s menej priateľským účastníkom cestnej premávky.
Mercedes-Benz - Smart Fotwo Crashtest
Mercedes-Benz - Smart Fotwo Crashtest
+3Mercedes-Benz - Smart Fotwo Crashtest

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes #Mercedes-Benz #Mercedes-Benz S #crash test #Smart #Smart ForTwo
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek