Infiniti chcelo byť stoj čo stoj prvou značkou na svete, ktorá zavedie do sériovej výroby elektronické riadenie drive-by-wire bez mechanického prepojenia volantu s prednými kolesami. A to sa jej v modeli Q50 aj podarilo. Lenže nie je všetko je zlato, čo sa blyští. Komplikovaný systém riadenia DAS, tvorený tromi riadiacimi jednotkami, senzormi a elektromotorom, mal hneď od začiatku vážne problémy.
Nepomohlo ani mechanické rezervné spojenie pre prípad úplného zlyhania elektroniky. A tá, ako sa ukázalo, naozaj zlyhávala. Chyba softvéru viedla najmä pri nízkych teplotách až k strate kontroly nad vozidlom a zvolávacej akcii automobilky. Týkala sa síce len 23 vozidiel, ktoré sa už stihli dostať k zákazníkom, no reputácia spoľahlivosti elektronického riadenia bola nenávratne poškvrnená. Horšiu reklamu si Infiniti predstaviť ani nemohlo.
Riadenie DAS sa síce s upraveným softvérom opäť dostalo do limuzíny Q50, ale zákazníci vyjadrovali naďalej nespokojnosť. Ani nie tak so spoľahlivosťou ako skôr s nedostatočnou spätnou väzbou. To, že to automobilka s inovatívnym technickým riešením takpovediac „prepískla“ uznal aj sám produktový šéf Infiniti Keith St. Clair. Pre americký Car and Driver sa totiž veľmi diplomaticky vyjadril, že Infiniti už pracuje na vývoji klasického riadenia pre Q50. A to dokonca s hydraulickým posilňovačom.
Jednoducho povedané, Infiniti Q50 si požičia starú dobrú hydrauliku z modelu G37 a riadenie DAS, ktoré bolo dovtedy súčasťou štandardného vybavenia, sa dostane len na zoznam príplatkov. Minimálne sa tak stane vo verziách Hybrid a Sport, a to už v modelovom roku 2016. Použitie dnes už staromódnej hydrauliky, ktorú vytlačujú elektrické posilňovače, je síce prekvapujúce, ale z hľadiska šoférskych zážitkov celkom logické. Elektrickým posilňovač chýba totiž vo väčšine prípadov stále spontánna spätná väzba.