Len nedávno sme vám predstavili šialený obytný ťahač KiraVan s pohonom 6×6 a dnes tu máme ďalšiu karavanovú „pikošku“ – Mercedes Zetros Caravan. Čo majú spoločné? Veľmi príbuznú techniku. Kým KiraVan bol ale ťahačom na báze nepremožiteľného Mercedesu Unimog, Zetros Caravan využíva základy podobne drsného „užitkáča“ – Mercedesu Zetros, určeného na tie najťažšie práce. Predstavil sa na Caravan Show v Düsseldorfe. Zdá sa, že na poli obytných áut vzniká nový trend.
Jeden zásadný rozdiel tu však predsa je. KiraVan postavil americký nadšenec pracujúci v hollywoodskom filmovom priemysle, kým za karavanom Zetros stojí priamo automobilka. Na pomoc si pri tejto špeciálnej zákazke pozvala špecializované spoločnosti. O exteriér nadstavby sa postarala firma Harmann Spezialkarosserien a o interiér firma Hünerkopf. Výsledokm nemohlo byť nič iný ako skríženec tej najdrsnejšej techniky a luxusu najdrahších karavanov.
Nadstavba s dĺžkou 5,6 a šírkou 2,4 m je spojená s kabínou. Aby bola zaručená dokonalá odolnosť a izolácia od vonkajšieho prostredia, sú všetky steny a strecha vyrobené z galvanizovanej ocele, jednodielne. Výnimku tvorí len ľavá stena, ktorú možno vysunúť, čím sa šírka interiéru zväčší na 2,5 metra. Na luxuse sa nešetrilo. Zetros je vybavený kuchyňou, jedálenským kútom a samostatným WC a kúpeľňou. Spálňa obsahuje plnohodnotnú dvojposteľ. Všade vládne koža, javorové drevo a dokonca kameň.
Satelitná anténa sa stará o dokonalý príjem signálu pre dve veľkoplošné obrazovky. Okrem nich tvorí audiovýbavu výkonná aparatúra Bose. A výkonná je aj technika. Zetros poháňa 7,2-litrový diesel s výkonom 240 kW a ohromnou zásobou krútiaceho momentu 1 300 Nm, ktorý putuje permanentne k obom nápravám. Samozrejme, cez 6-stupňový automat. Spotreba paliva asi nebude silnou stránkou Zetrosu, ale to nič. Vozí si totiž so sebou neskutočných 600 litrov nafty.
A aby bol od civilizácie naozaj nezávislý, pridáva aj nádrž na vodu s objemom ďalších 300 litrov. Tento obytný extrém však zatiaľ existuje len v jednom-jedinom exemplári. Vyrobený bol totiž na zákazku. Koľko zaň zaplatil nový majiteľ si netrúfame odhadnúť, no exkluzivita vždy niečo stojí.