Mercedes-AMG GT: Osemvalcové srdce podrobne

S blížiacou sa premiérou nástupcu okrídleného Mercedesu SLS AMG uvoľňuje Stuttgart ďalšie informácie. Tentoraz o motore. Osemvalec Mercedesu-AMG GT ponúkne výkon 375 kW a krútiaci moment 650 Nm.

10.09.2014 12:00
Mercedes AMG-GT - motor Foto:
Nový dvakrát preplňovaný 8-valec má objem štyri litre a výkon 375 kilowattov. Turbodúchadlá doň tlačia vzduch pod tlakom 1,2 baru.
debata (1)

Nový superšport Mercedesu síce už nebude taký „super“ ako jeho predchodca, no rozhodne sa nebude mať za čo hanbiť. Napriek tomu, že bude menší, o čosi menej výkonný a cenovo dostupnejší, jeho dynamika bude nepochybne presvedčivá. Naznačujú to už prvé informácie o jeho pohonnej jednotke, ktoré prichádzajú z Affalterbachu, sídla AMG. Pod prednou kapotou bude búšiť 8-valcové srdce s dvoma turbodúchadlami. Tie z neho vypumpujú maximum.

Novinka si bude musieť vystačiť s menším zdvihovým objemom. Kým SLS AMG malo mohutný 8-valec s objemom 6,2 litra, tentoraz to budú len štyri. Dva rady valcov budú zvierať uhol 90 stupňov. Hliníkový blok valcov so stenami upravenými technológiou Nanoslide doplní hlava zo zliatiny hliníku a zirkónia. Piesty budú kované. Suchá kľuková skriňa sa bude podieľať na znížení ťažiska vozidla až o 55 mm. Deväť litrov blahodarného oleja bude cirkulovať rýchlosťou 250 litrov za minútu.

Hmotnosť motora je len 205 kg. To aj vďaka... Foto: Mercedes-Benz, AMG
Mercedes AMG-GT - motor Hmotnosť motora je len 205 kg. To aj vďaka hliníkovému bloku a hlavy zo zliatiny hliníka a zirkónia.

Motor bude nadštvorcový s vŕtaním 83 a zdvihom 92 mm. To prezrádza, že novinka čiastočne vychádza z nadupaného dvojlitrového 4-valca pre Mercedes A 45 AMG. Kompresný pomer je nastavený na 10,5 : 1. Turbodúchadlá s otáčkami až 186 000 za minútu našli svoje miesto medzi hlavami valcov a ponúknu maximálny prepĺňací tlak 1,2 baru. To znamená, že do valcov dokážu napumpovať 2,3-krát viac vzduchu v porovnaní s atmosférickým plnením. O prípravu zmesi sa postarajú piezoelektrické vstrekovače pracujúce s tlakom 100 až 200 barov.

A výsledok: novučičký 8-valec bude posielať k prevodovke 375 kW pri 6 250 otáčkach a k tomu 650 Nm krútiaceho momentu, ktorý bude k dispozícii v rozmedzí od 1 750 až do 4 750 otáčok za minútu. Obmedzovač otáčok však zasiahne, až keď sa ručička otáčkomeru dotkne číslice 7 200. Pri zdvihovom objeme 3 982 kubických centimetrov to znamená, že litrový výkon je až 94 kW alebo 128 koní. To všetko pri hmotnosti motora len 209 kW, čo ho robí najľahším vo svojej triede.

V Affalterbachu si ctia tradíciu. Aj naďalej... Foto: Mercedes-Benz, AMG
Mercedes AMG-GT - motor V Affalterbachu si ctia tradíciu. Aj naďalej bude mať kompletizáciu každého motora na starosti konkrétny zamestnanec. Jeho podpis nájde majiteľ na plakete hotového agregátu.

Aby však novým majiteľom nebolo ľúto za autentickou zvukovou kulisou veľkoobjemového motora SKS AMG, je nový agregát vybavený klapkami vo výfukovom potrubí, ktoré umožňujú meniť prúdenie vzduchu vo výfuku a tým meniť aj zvukový prejav motora. Výber režimu bude na vodičovi. Spotreba paliva nebude asi pre majiteľov tohto drahého športového náradia problém, no emisie pre automobilku určite áno. Preto neprekvapí, že aj do tohto rýdzo športového srdca zavítal štart-stop systém.

Na dynamické parametre už čakať dlho nebudeme. Mercedes-AMG GT má premiéru naplánovanú na októbrový parížsky autosalón. Šušká sa však, že už teraz sa pracuje na silnejšej verzii motora s výkonom až 432 kW, ktorý by sa mal neskôr objaviť v limitovanej edícii Black Series.

Mercedes AMG-GT - motor
Mercedes AMG-GT - motor
+6Mercedes AMG-GT - motor

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes #Mercedes-Benz #AMG #motor #Mercedes-AMG GT
Články podľa značiek