Pôvodné BMW 1 Cabrio je minulosťou. Nový kabriolet vznikne už na báze nového modelového radu 2, ktorý spojí športovo ladené trojdverové verzie „jednotky“. Samozrejme, s výnimkou tak trochu „uleteného“ MPV 2 Active Tourer. Patriť sme bude aj BMW 2 Cabrio, ktoré sa predstaví v Paríži, no na trh zamieri až začiatkom budúceho roka.
V porovnaní so svojím predchodcom je nové BMW 2 Cabrio dlhšie o 72 (4 432 mm) a širšie o 26 milimetrov (1 774 mm). Prírastok nájdeme aj na rázvore náprav s hodnotou 2 690 mm (+ 30 mm). Jazdným vlastnostiam prospeje väčší rozchod kolies (1 521/1 556 mm). Časť nárastu ide v prospech cestujúcich a časť v prospech batožinového priestoru.
Kufor sa zväčšil o 30 litrov na konečných 335. To pri vysunutej streche. So zloženou sa síce zmenší na skromnejších 280 litrov, no i tak je to o 20 viac ako v minulosti. Navyše je k dispozícii otvor v zadných operadlách, takže BMW 2 Cabrio sa nebráni ani dlhším predmetom. Strecha bude opäť z plátna. Skladacia pevná strecha teda ostane výsadou BMW 3 Cabrio. Má to však svoje výhody.
Plátennej streche stačí na premenu vozidla len 20 sekúnd a ovládať sa dá až do rýchlosti až 50 km/h! Vyberať navyše môžete z troch farieb plátna – čierneho, antracitového a hnedého. Samozrejme, pohon mechanizmu strechy zabezpečujú elektromotory. Povel na zloženie alebo rozloženie môžete zadať nielen z interiéru, ale aj diaľkovým ovládačom. A k cestovnému komfortu prispeje aj lepšia tepelná a zvuková izolácia.
So zavretou strechou sa v porovnaní s minulosťou znížila úroveň hluku na predných sedadlách o výrazných 5 dB a až o 7 dB na zadných sedadlách. Prispela k tomu dodatočná tlmiaca vrstva. Cestujúcich v zadnej časti interiéru poteší o 11 mm širší vstupný otvor. Podstatná je tiež informácia, že torzná tuhosť karosérie narástla až o 20 % a pevnosť v ohybe o 10 %, čo má priaznivý vplyv na jazdné vlastnosti.
Z ponuky modelového radu 2 si Cabrio vybralo len to lepšie. Základ tvorí preplňovaný dvojlitrový 4-valec 220i s výkonom 135 kW. Jeho silnejší variant s označením 228i dáva vďaka technológii TwinPower Turbo 180 kW. To však nie je koniec. Na vrchol pyramídy sa zaradí verzia BMW M235i s trojlitrovým radovým 6-valcom TwinPower Turbo a výkonom až 240 kW. S ním bude „emkový“ kabriolet šprintovať na stovku len za 5,2 sekundy.
Hanbiť sa nemusí ani naftové BMW 220d Cabrio. Bodaj by, veď práve v ňom debutuje nový dvojlitrový naftový motor s výkonom 140 kW. Všetky verzie sú štandardne vybavené 6-stupňovými manuálnymi prevodovkami alebo za príplatok 8-stupňovým automatom. Na stovku to zvláda za 7,5 sekundy, no pritom spotrebuje len 4,1, respektíve 4,4 litra nafty na 100 km. To znamená, že je najúspornejšou verziou BMW 2 Cabrio.
S predošlou generáciou BMW 1 Cabrio zaznamenala mníchovská značka slušný úspech. Bol to vlastne prvý prémiový kabriolet v nižšej strednej triede. Audi zareagovalo s modelom A3 Cabriolet až o čosi neskôr. Od roku 2007 sa pre otvorenú jednotku rozhodlo viac ako 130 000 zákazníkov. Novinka s číselným označením 2 má pokračovať v tomto trende. Pritiahnuť pozornosť má aj vďaka bohatej doplnkovej výbave vrátane M paketu.
Technické údaje
Verzia | 220i Cabrio | 228i Cabrio | M235i Cabrio | 220d Cabrio |
---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 Turbo | 4/16 TwinPover Turbo | 6/24 TwinPower Turbo | 4/16 Turbo |
Objem motora (ccm) | 1 997 | 1 997 | 2 979 | 1 995 |
Max. výkon (kW/ot.) | 135/5 000 | 180/5 000 | 240/5 800 | 140/4 000 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 270/1 250 | 350/1 250 | 450/1 300 | 400/1 750 |
Prevodovka | 6M/8A | 6M/8A | 6M/8A | 6M/8A |
Max. rýchlosť (km/h) | 231 | 250 | 250 | 225 |
0– 100 km/h (s) | 7,5/7,6 | 6,1/6,0 | 5,2/5,0 | 7,5/7,4 |
Spotreba na 100 km (l) | 6,5/6,2 | 6,8/6,6 | 8,5/7,9 | 4,4/4,1 |